شاید مصرف کنندگان ندانند اماخرید محصولاتی مانند HP و موتورولا، به ارتش اسرائیل در سلطه این رژیم بر مردم فلسطین کمک می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "اینفورمیشن کلیرینگ هاوس" در مقاله‌ای به قلم "الکس کین" می‌نویسد: طبق گزارش «کمپین آمریکا برای پایان دادن به اشغال اسرائیل»، هر سال هنگامی که زمان پرداخت مالیات‌ها فرا می‌رسد، هر شهروند آمریکایی 21.9 دلار به اسرائیل کمک نظامی می‌کند. اما این تنها راهی نیست که مردم آمریکا و یا دیگر نقاط جهان، به ارتش اسرائیل که 46 سال است سرزمین‌ فلسطین را به اشغال خود درآورده و همچنان به پروژه‌های شهرک سازی خود در کرانه غربی ادامه می‌دهد، کمک می‌کنند.


*** مردم با خرید محصولاتHp  و موتورولا، به طور غیرمستقیم از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند
شاید مصرف کنندگان ندانند اماخرید محصولاتی مانند HP و موتورولا، به ارتش اسرائیل در سلطه این رژیم بر مردم فلسطین کمک می‌کنند. کارخانه‌های برخی از این شرکت‌ها در بعضی از 125 شهرک اسرائیلی واقع شده در فلسطین اشغالی، قرار دارند که طبق قوانین بین المللی، این کار غیرقانونی به شمار می‌رود. دیگر شرکت‌ها نیز از طریق همکاری و مشارکت با نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی «آی دی اف» به تداوم اشغال فلسطین کمک می‌کنند که هدف اصلی آنها محافظت از شهرک‌های غیرقانونی و اعمال سلطه بر زندگی میلیون‌ها فلسطینی است. خرید این محصولات به نفع شرکت‌هایی است که به طور غیرقانونی از سرزمین فلسطین و منابع آن بهره برداری می‌کنند.


*** 6 محصولی که جنبش بین المللی «بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم»، آن را تحریم کرده‌ است
در اینجا 6 محصول و شرکتی را که به تداوم اشغال فلسطین کمک می‌کند، معرفی می‌کنیم که تمامی آنها از سوی جنبش بین المللی «بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم»، با هدف منزوی کردن رژیم صهیونیستی به خاطر نقض قوانین بین المللی، تحریم شده‌اند. این جنبش از تمامی مصرف کنندگان می‌خواهد که با تحریم این محصولات، هشداری اقتصادی به اسرائیل بدهند. این شرکت‌ها عبارتند از:
1. «هیولت پکارد» یا به عبارتی شرکت «HP»
این شرکت فن آوری اطلاعات، در سراسر آمریکا به خاطر پرینترهایی که تولید می‌کند مشهور است. شرکت  HP علاوه بر پرینتر، محصولات دیگری را نظیر دوربین‌های دیجیتال، رایانه‌های شخصی و انواع اسمارت فون تولید می‌کند. بالاترین میزان محموله رایانه در دنیا به این کشور تعلق دارد.
اما مواردی که نام برده شد، تمام تولیدات HP را شامل نمی‌شود. این شرکت علاوه بر تولید این محصولات، خدماتی را نیز به ارتش اسرائیل ارائه می‌دهد. شرکت HP  مالک شرکت اسرائیلی EDS است که از سال 2009، شرکت «خدمات HP» نامیده می‌شود. این شاخه از شرکت HP، خدماتی با عنوان «سیستم بازل»، یک سیستم کنترل دسترسی بیومتریک را به منظور کنترل کارگران فلسطینی، به وزارت دفاع اسرائیل ارائه می‌کند.

*** شرکت HP، ارائه کننده تمام تجهیزات کامپیوتری ارتش اسرائیل
در سال 2009، شرکت HP قراردادی را برای اجرای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نیروی دریایی اسرائیل امضا کرد و در نهایت هزینه کل سیستم‌های فناوری ارتش رژیم صهیونیستی را دریافت کرد. این شرکت همچنین در سال 2009 قراردادی را برای تامین تمام تجهیزات کامپیوتری ارتش اسرائیل امضا کرد.
علاوه براین، شرکت HP، در پروژه شهرک سازی در کرانه غربی مشارکت داشته است. این شرکت، ارائه دهنده خدمات و فناوری‌ دو شهرک عمده یهودی نشین است و در پروژه «شهر هوشمند» در شهرک غیرقانونی «آریل» در کرانه غربی و همچنین ارائه سیستم ذخیره سازی برای شهرداری، نقش داشته است.

2. «سودا استریم» (Sodastream)
این شرکت نوشابه‌سازی این روزها در بیشتر جاها و مخصوصا در آمریکا شناخته شده است. محصولات «سودا استریم» که آب را به آب گازدار ودیگر نوشیدنی‌های طعم دار تبدیل می‌کند، موفقیت زیادی در آمریکا به دست آورده است. طبق گزارش «سی ان ان»، فروش محصولات این شرکت، با فروش 436 میلیون دلار در سال 2012 سر به فلک کشید که نسبت به سال قبل از آن، 51 درصد افزایش داشته است. این شرکت که توسط یک شرکت اسرائیلی خریداری شده بود و در نهایت به یک شرکت سهامی خصوصی فروخته شد، خود را شرکتی دوستار محیط زیست می‌داند.
اما جنبه غیرمترقی و ناخوشایند شرکت، به موقعیت کارخانه آن بر می‌گردد. ساختمان اصلی این شرکت که محصولات «سودا استریم» در آن تولید می‌شوند، در شهرک صنعتی «میشور آدومیم» که درست در خارج از بیت المقدس قرار دارد، واقع شده است که به شهرک بزرگ «معاله آدومیم» بسیار نزدیک است. شهرک «میشور آدومیم»، با فراهم کردن موقعیت‌های شغلی و اشتغال برای مردم اسرائیل و همچنین داد و ستد با شرکت‌های اسرائیلی نزدیک، به پیشرفت شهرک «معاله آدومیم» کمک می‌کند.
کارخانه «سودا استریم» با حمایت از شهرک «معاله آدومیم»، در از بین بردن هرگونه شانسی برای ایجاد یک دولت ماندنی و پایدار فلسطینی، کمک می‌کند. شهرک «معاله آدومیم» از نظر راهبردی، به عنوان شهرکی که دسترسی آسان را بین شهرهای رام الله و بیت اللحم، دو شهر مهم کرانه غربی، از بین می‌برد، ساخته شده است.
کسانیکه این محصول را دوست دارند اما به دلایل گفته شده به دنبال یک جایگزین دیگر می‌گردند، نگران نباشند چرا که محصولات مشابه زیادی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا وجود دارد که علاوه بر کیفیت خوب، می‌توان مطمئن بود که کمکی به اشغال سرزمین‌های اشغالی نمی‌کنند.

3. حموص «صبرا» (Sabra Hummus)
«صبرا» نام یکی دیگر از شرکت‌های اسرائیلی است که محصولات آن در یخچال هر سوپرمارکت و یا شهروند آمریکایی پیدا می‌شود. این شرکت نیز مانند «سودا استریم» از ارتش اسرائیل حمایت می‌کند و محصول «حموص» آن منحصرا تولید اسرائیل است. حموص نوعی غذای لبنانی است که از نخود تهیه می‌شود.
در سال‌های اخیر، این شرکت تبلیغات خود را افزایش داده و در این راه نیز موفق بوده است. امسال نیز «هافینگتون پست» گزارش داد که این شرکت، 60 درصد از بازار «حموص» را در دست گرفته و فروش محصولاتش در آمریکا به شدت در حال افزایش است.

*** رئیس شرکت «استراس گروپ»: «سربازان اسرائیلی، سربازان ارتش نیستند؛ آنها فرزندان ما هستند.»
برای شناخت بهتر این شرکت، باید بدانید که بخشی از این شرکت در مالکیت شرکت اسرائیلی «استراس گروپ» قرار دارد که سرپرستی یکی از واحدهای نخبه نیروهای دفاعی آمریکا را بر عهده گرفته است. (لازم به ذکر است که شرکت پپسی نیز یکی از مالکان «صبرا» به شمار می‌رود). پایگاه اینترنتی این شرکت با افتخار اعلام کرده است که با ارائه انواع محصولات غذایی خود برای آموزش و ماموریت‌های «تیپ جولانی» و بسته‌های مراقبت شخصی به سربازان اسرائیلی کمک می‌کند که ماموریت خود را به طور کامل به پایان برسانند. علاوه براین، «استراس گروپ» اعلام کرده که برای فعالیت‌های فرهنگی، رفاهی و آموزشی این واحد نظامی رژیم صهیونیستی، از جمله تامین پول توجیبی سربازان نیازمند، تجهیزات ورزشی و تفریحی، بسته‌های مراقبتی و کتاب و بازی‌ به باشگاه سربازان، کمک‌های مالی فراوانی ارائه می‌دهد.
در سال 2011، «اوفتا استراس»، رئیس شرکت «استراس گروپ» به مجله «فوربس» گفت که «سربازان اسرائیلی، سربازان ارتش نیستند؛ آنها فرزندان ما هستند.»
لازم به ذکر است که «تیپ جولانی»، در سال‌های 2008 و 2009  در طول عملیات «سرب گداخته»، نقش مهمی را در حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه ایفا کرد. در این حمله شاهد نقض گسترده حقوق بشر و جنایات جنگی فراوانی توسط ارتش اسرائیل بودیم.

4. شرکت موتورولا
این شرکت نیز به خاطر ارتباطی که با ارتش اسرائیل دارد، سود زیادی به جیب می‌زند. در سال 2011، شرکت موتورولا که بیشتر به خاطر گوشی‌های تلفن همراهش مشهور است، به دو شرکت مجزا تقسیم شد. یکی از این شرکت‌ها، «موتورولا سولوشنز» نام گرفت که در حال حاضر از طریق شرکت تابعه اسرائیلی «موتورولا سولوشنز»، رابطه کاری نزدیکی با دولت و ارتش اسرائیل دارد. شرکت «موتورولا سولوشنز» با اینکه رایانه‌های همراه، تبلت و لوازم جانبی کامپیوتر تولید می‌کند، اما گوشی موبایل نمی‌سازد. با این همه، شرکت موتورولا پیش از تقسیم و در آن زمان که گوشی‌های تلفن تولید می‌کرد نیز با ارتش اسرائیل در ارتباط بود.

*** نقش موتورولا در تامین حفاظ امنیتی شهرک‌های اسرائیلی
شرکت «موتورولا سولوشن» اسرائیل، در سال 2005 قراردادی را برای تامین حفاظ امنیتی شهرک‌های اسرائیلی امضا کرد و سیستم‌های ردیابی و رادار این شرکت در دست کم 20 شهرک غیرقانونی اسرائیلی در سرتاسر کرانه غربی نصب شده است. به علاوه، همین سیستم بر روی دیوار حائل اسرائیل که در سال 2004 از سوی دادگاه بین المللی لاهه غیر قانونی اعلام شد، مورد استفاده قرار گرفته است.
این شرکت همچنین یک سیستم ارتباطاتی سیار را برای ارتش اسرائیل ابداع کرده تا از این طریق سربازان اسرائیلی هنگام خدمت در کرانه غربی، با یکدیگر صحبت کنند. و در نهایت، این شرکت اسرائیلی تا سال 2009، پیش از آنکه بخش خاصی از این شرکت که فیوز تولید می‌کرد، به شرکت «سیستم‌های هوانوردی دفاعی» فروخته شود،‌ فیوزهای الکترونیکی بمب‌های ارتش اسرائیل را تامین می‌کرد. 

5. «ترایب حموص» (Tribe Hummus)
«ترایب» دومین شرکت بزرگ تولید کننده حموص در آمریکا است که در اقدامات اسرائیل سهیم است. بخشی از این شرکت متعلق به شرکت اسرائیلی «اوسم» است که با «صندوق ملی یهود»، گروهی که از نزدیک با دولت اسرائیل همکاری دارد، شراکت دارد. «صندوق ملی یهود»، پیش از تاسیس دولت اسرائیل، با مشارکت در طرح‌هایی با «دیوید بن گوریون»، بنیانگذار اسرائیل، در پاکسازی نژادی فلسطینیان از سرزمینشان در سال 1948، نقش مهمی ایفا کرد. «صندوق ملی یهود» از آن زمان به بعد نیز از پیشینه‌ای بهتر از این برخوردار نبوده است.

6. «آهاوا» (Ahava)
بسیاری از فروشگاه‌های آمریکا، محصولات «آهاوا» را عرضه می‌کنند. این نام در زبان عبری به معنای «عشق» است. اما نکته جالب توجه این است که محصولات این شرکت در یکی از شهرک‌های یهودی واقع در کرانه غربی تولید می‌شود و آنها به طور غیرقانونی از منابع طبیعی فلسطین بهره برداری می‌کنند.
محصولات شرکت «آهاوا» که سالانه درآمدی بالغ بر 150 میلیون دلار دارد، در شهرک «میتزپ شالم»، واقع در سواحل بحرالمیت یا دریای مرده، تولید می‌شوند که بخشی از این شرکت متعلق به همین شهرک است. این شرکت با نقض قوانین بین المللی، سواحل دریای مرده را برای استخراج منابع سرزمین‌های اشغالی، خاکبرداری می‌کند. از سال 2009، گروه «کد پینگ» کمپینی را با هدف تحریم شرکت «آهاوا» به راه انداخته و از فروشگاه‌ها می‌خواهد که محصولات این شرکت را به مردم عرضه نکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سلام.لطفا محصولات دیگری را هم مرتبط به صهیونیست ها هستند به ما معرفی کنید.چند سال پیش در اخبار نوشیدنی هایی که مرتبط به این رژیم میشه را معرفی کردند.لطفا محصولات غذایی و لوازم خانگی متبط را هم معرفی کنید.خیلی ممنون
Germany
علی
۲۱:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
هسته پردازشی موبایل و کارت گرافیک کامپیوترها اسرائیلی هست
جفتش رو بنداز دووورررر
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۴:۰۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خدا شفات بده عامو این چیزا اصلن تو ایران نیست . اچ پی و موتورلا بهترین اجناسی هستن ک من خریدم . واقعن راضیم
آخرین اخبار