کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ویژه برنامه‌های خود را در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی اعلام کرد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برنامه‌های مختلفی از جمله نشست‌های تخصصی، جلسات نقد و بررسی کتاب، همایش‌های فرهنگی – هنری، نمایشگاه، نشست‌های ادبی و تقدیر از فعالان عرصه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در این زمینه تدارک دیده شده است که از 25 آبان آغاز می‌شود.

براساس این گزارش، در دومین روز از هفته‌ی‌ کتاب، نشست تخصصی "معیارهای انتخاب کتاب برای کودکان و نوجوانان" ویژه‌ی والدین اعضا برگزار خواهد شد.

بر این اساس، حوزه‌های کارشناسی فرهنگی، هنری و ادبی نیز هر یک به صورت اختصاصی همایش‌های کتاب‌خوانی و نشست‌های نقد و بررسی کتاب را پیش‌بینی کرده‌اند که هر کدام ضمن بهره‌گیری از مضامین کتاب‌های مختلف سعی در ترغیب اعضای کودک و نوجوان به خوانش کتاب را دارند.
در همین حال همایش کتاب‌خوانی "نقطه، حرف، نقش" با به کارگیری خلاقیت اعضا، به خلق آثار هنری در قالب‌های مختلف می‌پردازد تا از این طریق کتاب‌های مختلف شعر و رمان را معرفی کند.

نمایشگاه این آثار نیز در طول هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در مرکز شماره 9 کانون استان قم برپاست.
هم‌چنین نشست ادبی دو پنجره نیز با حضور محسن هجری یکی از نویسندگان طرح مجموعه‌ی "رمان نوجوان امروز"، برگزار خواهد شد که به نقد و بررسی رمان "چشم عقاب" برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند و نشست تخصصی "روش‌های نقد و بررسی کتاب‌های دینی- مذهبی" ویژه‌ی مربیان کانون نیز برگزار خواهد شد.

همایش فرهنگی "کتاب‌ها جان می‌گیرند" نیز از دیگر ویژه برنامه‌های این هفته است که اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر در ساعت صبح و عصر به صورت مجزا به ساخت عروسک و اجرای نمایش خلاق بر اساس کتاب‌های معرفی شده می‌پردازند.

گفتنی است کانون استان قم اجرای طرح اشتراک کتاب‌های کانون و همچنین برگزاری مسابقه‌ی کتاب‌خوانی ویژه‌ی فرزندان کارکنان دستگاه‌های دولتی در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

همچنین جلسات نقد و بررسی کتاب در بین اعضای کودک و نوجوان مراکز، نمایشگاه‌های کتاب و سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون در طول هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در سطح مراکز و مدارس استان برپا خواهد بود.

در عین حال اعضا و مربیان مراکز فعال در عرصه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در این هفته از سوی کانون مورد تقدیر قرار گرفته و همچنین از خادمان کتاب در دستگاه‌های دولتی که بیشترین نقش را در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی داشته‌اند تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار