زردچوبه ادویه‌ای است که از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است امروزه با گذشت زمان این ادویه پر خاصیت نه تنها محبوبیت خود را از دست نداده است بلکه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

محمد حسن قمی، کارشناس ارشد تغذیه، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص فواید گفت: زردچوبه از خانواده زنجبیل‌ها و از جنس کارکافین‌ها است که بیشتر در مناطق هند و جنوب آسیای شرقی رشد می‌کند.

وی اظهار داشت: خواص آنتی اکسیدانی که در زردچوبه یافت شده است موجب جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود تا آنجا که طی تحقیقاتی موثر بودن زردچوبه در درمان سرطان پروستات به اثبات رسیده است.

وی گفت: میزان مصرف زردچوبه در بعضی از کشورها بین یک و نیم تا سه گرم در روز و در کشورهایی مثل هند و پاکستان ممکن است به هشت تا ده گرم در طول روز برسد.

حسن قمی ا فزود: زردچوبه با افزایش ترشح انسولین به کاهش قند خون در بیماران دیابتی کمک می‌کند همچنین به علت تنظیم کردن واکنش‌های التهابی، موجب درمان آلزایمر می شود زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد و در بعضی از کشورها برای التهابات لثه و مارگزیدگی‌ها استفاده می شود.

این کارشناس تغذیه با اشاره به خاصیت زردچوبه در قسمت گوارش که در درمان کیسه صفرا و مشکلات کبدی موثر است خاطرنشان کرد: به زردچوبه در هندوستان زعفران هندی نیز گفته می شود هر دارویی همانطور که مفید است می تواند به علت مصرف زیاد اثرات سویی هم داشته باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار