رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تا‌کنون 155 معدن در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ارژنگ عزیزی امروز در جلسه کمیته استخراج و اکتشاف در اردبیل اظهار داشت: اردبیل از نظر ذخایر معدنی غنی قابل توجهی دارد به طوری که در این استان ذخایر غنی فلزی و غیر‌فلزی مورد دقت و ارزیابی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد‌: تا‌کنون 155 معدن در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند که با هدف توسعه فعالیت‌های این معادن برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در نظر گرفته شده است.

عزیزی با تاکید بر تکمیل مطالعات منابع معدنی استان که سال‌های گذشته مجوز استخراج و اکتشاف آنها صادر شده است، افزود: در حال حاضر نتایج مطالعات در قالب طرح‌های اکتشافی ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر اینکه ذخایر معادن بهره‌برداری شده بیش از 65 میلیارد تن بوده است، گفت: از این میزان تا‌کنون 4 میلیون و 900 هزار تن استخراج شده است.

عزیزی به وجود معادن غنی پرلیت در شهرستان کوثر اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر معاودن فلزی و غیر‌فلزی به ویژه پوکه در این منطقه اخیراً صدور جواز بهره‌برداری در معادن پرلیت نیز صادر شده است.

وی در خصوص وجود معادن غنی سنگ‌های معدنی در منطقه نمین نیز گفت: مطالعات دقیق این موضع را اثبات می‌کند که معادن غنی سنگ‌های معدنی در این شهرستان وجود دارد که باید با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و حتی خارجی بستر حرکت تحولی را در این زمینه فراهم کرد/س.

برچسب ها: اردبیل ، صنعت ، و ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.