مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در طرح پایش فعال بیماری آنفلوآنزای پرندگان موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، زندیه با بیان اینکه پایش بیماری آنفلوآنزا در کشور به دو شکل فعال و غیرفعال انجام می شود، افزود: پایش غیرفعال در طول سال بدون در نظر گرفتن فصل و زمان انجام می شود.

وی گفت: در این پایش تلفات غیرعادی طیور به مراکز دامپزشکی اعلام و کارکنان بلافاصله به این واحدها مراجعه و نمونه برداری های لازم را انجام می دهند.

زندیه اظهارکرد: در طرح پایش فعال این بیماری که به تازگی به اتمام رسیده کارکنان با مراجعه به واحدهای صنعتی، روستایی، بازار عرضه پرندگان زنده و باغ پرندگان از آن ها نمونه برداری کرده و براساس تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده اقدامات ضروری و تکمیلی را کارشناسان اداره مبارزه با بیماری های طیور انجام می دهند.

وی افزود: در این طرح کارکنان این اداره کل با مراجعه به 79 واحد صنعتی پرورش طیور گوشتی، تخم گذار و پرورش بوقلمون و سایر ماکیان و 21 روستا و اخذ و آزمایش یک هزار و 500 نمونه سرم در اداره کل دامپزشکی استان و مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور تمام نمونه ها از نظر این بیماری منفی اعلام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: شرایط سرمایه گذاری در صنعت دام و طیور آذربایجان شرقی بسیار عالی است و با توجه به توان علمی و تخصصی کارشناسان دامپزشکی استان قادریم امنیت سرمایه گذاری در این حوزه را تضمین کنیم.

وی از مرغداران خواست با توجه به سرد شدن هوا و چرخش بیشتر ویروس در محیط ضوابط بهداشتی دامپزشکی را رعایت کنند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.