رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: برای توسعه صادرات، محصولات و تولیدات استان اردبیل باید به سمت برندسازی حرکت کند.

شهرام محمدی در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل گفت: باید با در نظر گرفتن نیاز مطالبه، سلایق، علاقمندی بازارهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به تولید و عرصه محصولات باید توجه ویژه صورت گیرد.

وی گفت: استان اردبیل به دلیل شرایط ویژه و فوق‌العاده‌ای که در بخش کشاورزی دارد می‌تواند به قطب تولید محصول سالم و ارگانیک تبدیل شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با بیان اینکه برند یک نام تجاری، اصطلاح، علامت و نشان است، افزود: معمولاً در دنیا برند را برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده و متمایز کردن کالا یا خدمات برای گروهی از فروشندگان به کار می‌برند.

محمدی تاکید کرد: ظرف سال‌های متمادی سیاست توسعه صادرات کارایی و اثر‌بخشی خود را به نمایش گذاشته و به طور کامل منجر به کمرنگ شدن نظریه جایگزینی واردات شده است.

وی با بیان اینکه در پروسه برند‌سازی صادرات همه ارکان جامعه باید نقش ایفا کنند، افزود: در این حرکت رعایت الگوی کشت، ارتقای بهره‌وری و نگاه علمی به بخش کشاروزی و تولید محصول مورد توجه است.

محمدی خاطرنشان کرد: کشت یکپارچه برای کاهش هزینه تولید و میزان ضایعات طبقه‌بندی مناطق با توجه به زیرساخت‌ها و نیازها و ارائه آموزش به کشاورزان برای کشت‌های جایگزین و با بهره‌وری بالا با هدف افزایش درآمد آنها و ایجاد یک چتر حمایتی دائمی در بخش و کمک در سهولت تامین مالی از جمله وظایف کشاورزان و متولیان بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در ادامه ابراز داشت: برخلاف گذشته که از تولید به مصرف نگاه می‌شد امروز باید از مصرف به تولید نگاه شود اما اینکه چه چیزی در بازار مود توجه قرار گرفته و چه چیزی از نظر مصرف کننده با چه شرایطی مناسب و مطلوب به نظر می‌رسدب/.

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.