"رژيم‌هاي تك خوري" كه امروزه تقريباً تمام "افراد چاق" حداقل يك بار هم آن را امتحان كرده‌اند سبب به ريختن نظم "هورمون‌ها" و تداخل در كار آنها مي‌شود.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ هر غذايي براي "هضم" و يا جذب شدن كاملش در بدن نيازمند مواد غذايي ديگري است كه آن را تكميل كند. 

بررسي‌ها نشان مي‌دهد، رژيم هاي تك خوري سبب ايجاد بيمار‌هاي زيادي از جمله "سوء تغذيه" مي‌شود و فرد به دليل نداشتن تنوع غذايي حتي "حس چشايي" خود را بعد از مدتي از دست خواهد داد. 

گفتني است بيش از 60 درصد خانم ها براي رسيدن به وزن دلخواه و مناسب به سراغ اين نوع رژيم مي‌روند كه در مرحله هاي اوليه اگرچه كاهش وزن بي نظيري را در بدن خود مشاهده خواهند كرد اما اين نوع رژيم سبب كاهش تمركز حافظه و عصبي شدن فرد مي شود و حالات روحي و رواني او را كاملاً تغيير مي‌دهد. 

گفتني است رژيم هاي تك خوري طول عمر را كاهش مي‌دهند و حتي افرادي که در طول مدت زمان زيادي از اين رژيم براي رسيدن به فرم دلخواه خود استفاده مي كنند در واقع چند قدم خود را نزديك به مرگ كرده اند. 

از اين رو پزشكان تغذيه به افرادي كه قصد رژيم گرفتن دارند توصيه مي كنند تا با مصرف تمام گروه هاي مواد غذايي به تناسب اندام خود دست يابند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار