مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران تعداد ميدان هاي كشف شده نفتي و گازي در حوضه هاي رسوبي ايران را به ترتيب 178 و 70 ميدان اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هرمز قلاوند اظهار داشت: از178 ميدان نفتي كشف شده، تعداد 176ميدان در حوضه زاگرس و خليج فارس و 2 ميدان در حوضه ايران مركزي بوده است.  ضمن اينكه از ميان ميدان هاي گازي كشف شده، 65 ميدان گازي نيز در حوضه زاگرس و خليج فارس، 2 ميدان در حوضه ايران مركزي و 3 ميدان در حوضه كپه داغ قرار دارد.
 
وي با بيان اينكه حوضه هاي رسوبي مستعد زايش هيدروكربور در زمان هاي مختلف زمين شناسي در گستره وسيعي از ايران شناسايي شده اند، افزود: هم اكنون حوضه هاي رسوبي زاگرس، خليج فارس، كپه داغ و گرگان، ايران مركزي، مغان، خزر و سواحل آن، مكران و درياي عمان و برخي از حوضه هاي كوچك و مستقل به ترتيب جز اولويت هاي اكتشافي منابع هيدروركربوري به شمار مي روند.
 
به گفته قلاوند، حوضه رسوبي بزرگ زاگرس، زير حوضه هاي لرستان، دزفول شمالي و جنوبي، فارس و بندرعباس و حوضه خليج فارس، تنگه هرمز و بخش جنوبي، مركزي و شمالي خليج فارس را شامل مي شود. حوضه ايران مركزي نيز شامل گستره وسيعي از آذربايجان تا كرمان، جنوب مشهد و جنوب اصفهان است.
 
مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران، ماموريت اين مديريت را اكتشاف و ارزيابي فني و اقتصادي ذخاير جديد نفت و گاز در تمامي حوضه هاي رسوبي خشكي و دريايي كشور اعلام كرد و گفت: چشم انداز مديريت اكتشاف در افق 1404، تبديل شدن به برترين مركز دانش محور اكتشاف منابع نفت و گاز در منطقه است.
 
قلاوند با بيان اينكه فعاليت هاي مديريت اكتشاف در سال هاي گذشته منجر به كشف مقادير قابل توجهي منابع هيدروكربوري و افزايش ذخاير نفت و گاز شده است، افزود: اين مديريت به واسطه ماموريت هاي خود در سراسر حوضه هاي رسوبي، فعاليت هاي اكتشافي را پيش برده كه مجموعه اين فعاليت ها منجر به بازده اقتصادي بالايي در انجام سرمايه گذاري ها، شده است.
 
به گزارش NIOC، مديريت اكتشاف با سابقه ترين سازمان شناخته شده در شناسايي و كشف ميدان هاي بزرگ هيدروكربوري صنعت نفت كشور است. در اين راستا مديريت اكتشاف نفت سياست هاي كلان شركت ملي نفت ايران شامل طرح ها و پروژه هاي مطالعاتي و عملياتي را در قالب برنامه هاي پنج ساله برنامه ريزي و موافقتنامه طرح اكتشاف ذخاير نفت و گاز تهيه و اجرا مي كند.

انتهای پیام/
برچسب ها: میدان ، گاز ، نفت ، رسوب ، کشف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار