نمايش "تربت آستان" به نويسندگي و كارگرداني صادق عاشورپور از دهم محرم در ايوان شمس به روي صحنه خواهد رفت.

صادق عاشورپور،  نمايش‌نامه‌نويس و كارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: نمايش "تربت آستان"، به عنوان اثري عرفاني مذهبي با دو شيوه استغراقي و اپيك ژانرها برگرفته از عرفان اسلامي به روي صحنه مي‌آيد.

اين نمايش‌نامه‌نويس و كارگردان تئاتر عنوان كرد: متن اين نمايش‌نامه در گذشته به چاپ رسيده اما تا به حال هيچ اجرايي از آن به روي صحنه نرفته است و نمايش " تربت آستان" از دهم محرم در ايوان شمس به اجرا خواهد رفت.

عاشور پور بيان كرد: اين اثر داستان يك بازرگان زائر كربلا را روايت مي‌كند كه در راه اموالش به سرقت مي رود و با درماندگي و توكل به خدا، با پناه بردن به كلبه اي متوجه مي شود كه وعده آوردن تربت كربلا براي شفاي چشم دختر پيرمرد را فراموش كرده است.

وي افزود: بازرگان براي بدست آوردن دل پيرمرد قصد مي كند كه خاك معمولي را به عنوان تربت به پيرمرد اهدا كند كه بعداً اتفاقاتي در اين نمايش خواهد افتاد. 

عاشور پور خاطر نشان كرد: نمايش "تربت آستان" به نويسندگي و كارگرداني خودم و با بازي علي يازرلو، جمال فؤاديان، كوروش شاهيني، اصغر شيرزاد، آذر سماوات، آرش عاشور پور، به روي صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، تربت آستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار