یک کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه عاشورا سرمشق بزرگی در همه ادوار تاریخ است، گفت: آنچه که در روز عاشورا اهمیت دارد، جلوگیری از ایجاد شبهات دینی و القائات غیر درستی است که اگر رعایت نشود، مسلمانان را به ورطه نابودی و انحراف می‌کشاند.

"حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش عاشورا و الگوسازی قیام حسینی(ع) در ابعاد مختلف زندگی، اظهار داشت: عاشورا یک الگوی انسان‌ساز است.

وی با بیان اینکه عاشورا سرمشق بزرگی در همه ادوار تاریخ است، ادامه داد: آنچه که در روز عاشورا اهمیت دارد، جلوگیری از ایجاد شبهات دینی و القائات غیر درستی است که اگر رعایت نشود مسلمانان را به ورطه نابودی و انحراف می‌کشاند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه مسلمانان باید هوشیارانه با انحرافات برخورد کنند، اضافه کرد: افرادی که روز عاشورا در کربلا حضور داشته و دستشان به خون فرزند رسول خدا(ص) آلوده شد، مسلمان بوده و در همان روز "اشهد‌ان‌َمحمد‌ا رسول‌الله" در اذان خود سر داده بودند.

حجت‌الاسلام‌طباطبایی تصریح کرد: حرام‌خواری، تجاوز به اموال دیگران و هتک ناموس زمینه‌ساز این انحراف عقیدتی بود که در نهایت حماسه عاشورا رقم خورد.

 این کارشناس مسائل دینی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مادیات در زندگی انسان بر سایر امور غلبه کنند و فقرا، مستضعفین و ضعفا در نظر گرفته نشوند این انحرافات رخ می‌دهند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار