با توجه به اینکه سالانه ۵۰۰ دستگاه دیالیز وارد کشور می‌شود این تعداد جوابگوی افزایش سالانه بیماران نیازمند به دیالیز نیست.

دکتر حسین کیوان، رئیس اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص وضعیت دستگاه‌های دیالیز گفت: اکثر نیازمان به دستگاه‌های دیالیز را با واردات تامین می‌کنیم، البته این دستگاه‌ها تولید داخل هم دارند که از یک سو نه جوابگوی نیازمان هستند و هم آپشن‌های آن‌ها معادل نمونه‌های خارجی نیست. 
 
وی با بیان اینکه کمبودی از لحاظ دستگاه‌های "دیالیز" نداریم، افزود: اما مشکل ما فرسودگی این دستگاه‌ها است به طوریکه طبق "استاندارد" هر دستگاه دیالیز باید ۱۰ تا ۱۵ هزار ساعت کار کند درصورتیکه دستگاه‌های دیالیز کشور ۲ برابر استاندار جهانی کار می‌کنند. 
 
کیوان با تاکید بر اینکه سالانه ۵۰۰ دستگاه دیالیز وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: قیمت هر کدام از این دستگاه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است. 
 
رئیس اداره "تجهیزات پزشکی" وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: هنوز کیفیت دستگاه‌های دیالیز تولید داخل به سطح کیفیت نمونه‌های خارجی نرسیده است و باید در این حوزه کار بیشتری انجام شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۱۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۲
متاسفانه پدر خودم در اثر فرسودگی دستگاه ها جونش از دست داد . خدا به دادشون برسه