مدير سامانه هوشمند سوخت کشور گفت: به طور معمول 20 تا 25 درصد فرش بنزين آزاد به قيمت 700 تومان از طريق کارت‌هاي جايگاه‌داران صورت مي‌گيرد و آمارها بيانگر اين است که افرادي با خودرو شخصي اقدام به سوخت‌گيري مي کنند حدود 15 درصد هستند.

محسن روحاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  اولويت شرکت ملي پالايش و پخش فروارده‌هاي نفتي ايران تامين و توزيع سوخت به‌موقع به مشتريان است و زماني که با خودرو شخصي به جايگاه سخت مراجعه مي‌کنند در صورت نداشتن کارت سوخت با مشکل مواجه نشوند. 

وي تصريح کرد: شرکت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي به اندازه نياز مردم، کارت در اختيار جايگاهداران سوخت قرار داده به محض مراجعه مشتريان در صورت نداشتن کارت سوخت، کارت جايگاه در اختيارشان قرار داده مي شود.

مدير سامانه هوشمند سوخت کشور در خصوص اينکه برخي مدعي هستند که در حال حاضر در جايگاهها با کمبود کارت مواجه هستيم گفت: شرکت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي مدوديتي در توزيع کارت سوخت به جايگاهها ندارد در صورت اعلام نياز جايگاهها، کارت در اختيارشان قرار مي گيرد.

روحاني با اشاره به کيفيت کارتهاي سوخت موجود گفت: کارتهاي هوشمند سوخت تهيه شده در کشور مورد تاييد شرکت هاي بين المللي است بطوريکه تقريبا نيمي از کارتهاي هوشمند سوخت دنيا را اين شرکتها تامين مي کنند به نظر بنده کارتهاي موجود از نظر کيفيت هيچ گونه مشکلي ندارد و شرکت ملي پالايش و پخش نيز بصورت مدوام کنترل و بررسي مي کند.

وي تاکيد کرد: در صورت بروز مشکل در کارتهاي سوخت شرکت ملي پالايش و پخش اين کارتها را گردونه خارج و کارتهاي جديد را صادر مي کند.

روحاني در خصوص فروش روزانه بنزين گفت: به طور معمول 20 تا 25 درصد فرش بنزين آزاد  به قيمت 700 تومان از طريق کارتهاي جايگاه داران صورت مي گيرد و امارها بيانگر اين که که افرادي با خودرو شخصي اقدام به سوخت گيري مي کنند حدود 15درصد است.

وي تاکيد کرد: در دو روز گذشته از 60 ميليون ليتر بنزيني مصرفي در کشور حدود 19 ميليون ليتر به صورت فروش آزاد بوده است.

مدير سامانه هوشمند سوخت کشور گفت: طبق آمار حاصله از شهريور ماه سالجاري ميانگين فروش بنزين از13 ميليون و 804 هزار ليتر حدود 9 میلیون ليتر با کارت خودرو شخصي بوده و مابقي بصورت فروش آزاد کارت جايگاهداران صورت گرفته است.

وي افزود: در حال حاضر تمام خودروهاي لوکس در کشور از کارت سوخت برخوردارند در صورت نداشتن کارت مشتريان خودروهاي لوکس مي توانند اقدام به تهيه کارت سوخت المثني کنند.

ناصر رییسی‌فر رییس کانون کارفرمایان جایگاه‌های عرضه سوخت اظهار داشت: از هفته‌ دوم هر ماه تقاضا برای استفاده از بنزین آزاد به دلیل اتمام 60 لیتر سهمیه بنزین 400 تومانی افزایش می‌یابد. اگر یک جایگاه به صورت شبانه‌روزی با حداقل 10 کارگر کار کند، نیاز به تعداد بیشتری کارت جایگاه وجود دارد.
 
به گفته‌ وی هر سکوی جایگاه سوخت بین چهار تا هشت نازل دارد که با وجود یک کارت برای هر سکو سوخت‌گیری خودروهای خواهان بنزین آزاد بین 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و این موجب تراکم خودرو در جایگاه و برخورد بین کارگر و مردم می‌شود.

* نياز 20 کارت در جايگاه سوخت


رییسی‌فر با اعلام این‌که هر جایگاه عرضه سوخت به‌طور متوسط بین 15 تا 20 کارت سوخت نیاز دارد، گفت: ضروری است که در اختیار هر کارگر در یک سکو حداقل دو تا سه کارت قرار گیرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل کمبود کارت سوخت جایگاه‌داران پیش از اجرای کاهش اجازه برداشت بنزین 700 تومانی بود یا بعد از اجرای این مصوبه اتفاق افتاد؟ تصریح کرد: در ابتدا تعداد کارت کافی در اختیار جایگاه‌داران قرار داده شده بود، اما بعد از مدتی تعدادی از این کارت‌ها سوزانده شد. 

* خطاي 25 در برخي از کارتهاي سوخت

رییس کانون کارفرمایان جایگاه‌های عرضه سوخت با اظهار این‌که پیش از این با سوختن کارت سوخت جایگاه‌داران بلافاصله کارت دیگری در اختیار آنها قرار می‌گرفت، گفت: درحال حاضر صدور کارت جایگاه در مدت زمان طولانی‌تری انجام می‌شود. ضمن این که به علت فرسوده‌شدن کارت و سیستم کارت‌خوان جایگاه‌داران، بسیار شاهد خطای کد 25 هستیم این درحالی است که در گذشته کد خطای 25 نادر بود.

رییسی‌فر همچنین از محدودیت دفعات استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران نیز گله کرد و توضیح داد: هر کارت جایگاه‌دار در روز می‌تواند 256 بار مورد استفاده قرار گیرد، این درحالی است که در صورت فروش به موتورسیکلت‌ها و افرادی که به دلیل تمام‌شدن بنزین خودرویشان با ظرف سوخت خریداری می‌کنند در نیمه‌ی روز اکثر کارت‌های جایگاه‌داران به علت اتمام ظرفیت استفاده، غیرفعال می‌شود.
 
رییس کانون کارفرمایان جایگاه‌های عرضه سوخت با اشاره به جلسه چند روز پیش جایگاه‌داران با مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: آقای روحانی معتقد بود مشکلی برای عرضه‌ی بنزین آزاد وجود ندارد و در صورت بروز مشکلی تلاش خواهد شد که آن را حل کنند. این در حالیست که با وجود وعده داده شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، همچنان با کمبود کارت مواجه هستیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بنزین ، کارت ، سوخت ، سامانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار