استاندار کرمان گفت: باید برای جلوگیری از قاچاق گندم، آرد و سوخت از استان برنامه‌ریزی دقیق‌تری شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری، اسماعیل نجار در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: جلوگیری از قاچاق سنگ آهن و کرومیک نیز باید به طور جدی در دستور کار دستگاه ‌های مربوط باشد.

نجار اجرای طرح شبنم را ناموفق خواند وتصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید نسبت به اجرای این طرح به دستورالعمل‌های قبل اقدام کند.
وی به قاچاق و عرضه‌ی خارج از شبکه‌ی دام از استان تاکید و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مربوط به ویژه دستگاه قضایی باید با افرادی که مبادرت به قاچاق و یا توزیع خارج از شبکه‌ی دام می‌کنند برخورد جدی‌تری کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست در خصوص اجرای طرح شبنم در استان کرمان گفت: در راستای اجرای طرح شبنم همچنان رویه‌ی اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و ارشاد واحدهای صنفی در دستور کار قرار دارد.
محمد عابدی‌نژاد تصریح کرد: برای اجرای این طرح ایجاد انباری برای نگهداری کالاهای بدون برچسپ شبنم ضروری است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان هم در این نشست افزود: قاچاق سوخت توسط رانندگان بخش حمل و نقل کالا انجام می‌شود ،اما کم کردن سهمیه‌ی سوخت راه مناسبی برای جلوگیری از قاچاق سوخت نیست.
جمیلی با بیان این‌که در بررسی سیستم حمل و نقل بار و مسافر 13 هزار خودروی سنگین از کارت هوشمند سوخت استفاده نمی‌کنند ، تصریح کرد: در گام نخست به جای کم کردن سهمیه‌ی سوخت همه‌ی سیستم حمل و نقل بار و مسافر، پیشنهاد برخورد و ابطال کارت سوخت این 13 هزار خودروی سنگین را داریم.
وی تقسیم‌بندی جایگاه‌های عرضه‌ی سوخت با عنوان عرضه‌ی سوخت ماشین‌های سنگین برون شهری و درون شهری و نظارت دقیق‌تر بر عرضه‌ی سوخت را از دیگرراهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت عنوان کرد./س




برچسب ها: قاچاق ، کالا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.