وزارت دفاع روسیه کار تجدید تجهیزات نظامی پایگاه 201 در خاک "تاجیکستان" را تا زمان خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان تکمیل کرده و توان دفاعی ارتش‌های "تاجیکستان" و "قرقیزستان" را تقویت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که تقویت و تکمیل پایگاه نظامی 201 روسیه در خاک "تاجیکستان" تا زمان خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان در سال 2014  به اتمام رسیده و انواع تجهیزات جدید و تانک‌های نظامی به این پایگاه ارسال خواهد شد.
 
شایگو  در یک برنامه تلویزیونی از شبکه «راسیا-24» گفت: ما به تجدید ساختار پایگاه 201 در تاجیکستان پرداخته و این روند تا انتهای ماه دسامبر تقریبا به میزان 80 درصد رسیده و تا زمان خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان در سال 2014 تا 100 درصد تکمیل خواهد شد که از جمله این اقدامات تجهیز این پایگاه به تجهیزات جدید و تانک‌های نظامی است.  
 
وزیر دفاع روسیه با یادآوری اینکه رهبران این کشور به برنامه ارسال سلاح و تقویت توان دفاعی ارتش‌های قرقیزستان و تاجیکستان اهمیت زیادی قائل هستند، افزود: ما بالگرد و هواپیماهای جدید که قادر به پرواز در کوهستان‌هاي منطقه باشند، به پایگاه نظامی روسیه در کانت ارسال کرده‌ایم.
 
شایگو پیش از این نیز اعلام کرده بود که روسیه بر اساس پیش بینی‌های اولیه تا سال 2025 مبلغی معادل 150 الی 200 میلیون دلار برای تحقق برنامه تجدیدساختار نظامی ارتش تاجیکستان هزینه صرف خواهد کرد و از همین سال 2013 ارسال تجهیزات نظامی جدید برای ارتش قرقیزستان را آغاز  کرده  است.
 
انتهای پیام/

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار