آخوندی خبر داد:

تشکيل "شهر فرودگاهي" امام خميني (ره) در آينده اي نزديک/ لزوم آزاد‌سازي سریعتر نرخ‌های صنعت هوانوردي

وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه قانون برنامه پنجم دولت را مکلف کرده بود که در سال‌هاي گذشته صنعت هوانوردي آزادسازي شود، گفت: تاکنون در مرحله اول که متنوع سازي نرخ‌ها است به سر مي‌بريم و بايد آزادسازي نرخ‌ها در صنعت هوانوردي هرچه سريعتر انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ عباس آخوندي امروز در مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه در شرايط سخت و با وجود تحريم‌هاي شديد، کاپيتان پهلواني توانست صنعت هواپيمايي کشوري را اداره کند، گفت: کاپيتان پهلواني با تلاش‌هاي فراوان توانست سرويس‌دهي مناسبي را براي پروازهاي داخلي و خارجي و همچنين  مردم  برقرار كند.

وي ادامه داد: در شرايط موجود عده اي از قدرت ها به دنبال کاهش فعاليت هاي صنعت هواپيمايي کشور هستند.

آخوندي با اشاره به اينکه صنعت هواپيمايي کشور در مقايسه با استانداردهاي جهاني پايين است گفت: در شرايط تحريم ها صنعت هواپيمايي کشوري توانسته قدم هاي بزرگي را به سمت توسعه بردارد.

***ملت ايران از صنعت هواپيمايي انتظارات بسياري دارند

وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: سازمان هواپيمايي کشوري و تمامي فرودگاه هاي ايران در فرآيند آموزش صنعت هواپيمايي فعال بوده و همچنان با قدرت پيشرفت مي کند.

وي با اشاره به اينکه ملت ايران از صنعت هواپيمايي انتظارات بسياري دارند افزود: در برنامه چشم انداز 20 ساله 1404 بايد صنعت هواپيمايي ايران در منطقه از جايگاه برجسته اي برخوردار باشد و در رقابت با کشورهاي توسعه يافته قوي تر عمل كند.

وي در ادامه اظهار داشت: کشورهاي توسعه يافته از نظر نيروي انساني در صنعت هواپيمايي طي چند سال گذشته نسبت به ايران بسيار عقب بوده بنابراين بايد کشور ايران از نظر نيروي انساني بسيار پيشرفت کند.

وي در ادامه يادآور شد: پرورش نيروي انساني پرقدرت در اين صنعت بسيار هزينه بر است اما بايد با کاهش هزينه ها بتوانيم اين نيرو را پرورش دهيم.

***تشکيل شهر فرودگاهي امام خميني(ره)

آخوندي با بيان اينکه در برنامه 5 ساله براي ايران مأموريت هايي تعيين شده است افزود: علاقمند هستيم که در کوتاه مدت مأموريت و برنامه هاي آن را اجرايي كنيم.

وي در خصوص مأموريت هاي اين برنامه گفت: توسعه زيرساخت هاي صنعت هواپيمايي و اجراي مرحله دوم فرودگاه امام خميني(ره) و تشکيل شهر فرودگاهي امام خميني از جمله مأموريت هاي برنامه پنج ساله به شمار مي رود.

وزير راه و شهرسازي در ادامه توضيح داد: ايجاد هماهنگي بين مسيرهاي حمل و نقل ريلي و جاده اي در اين فرودگاه از ديگر مأموريت هاي اين برنامه به شمار مي رود.

وي در ادامه يادآور شد: فرودگاه هاي موجود شايسته مردم ايران نيست و بايد براي اين فرودگاه ها برنامه ريزي هاي بسياري کنيم.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه با کمبود منابع مالي بسياري در اين صنعت مواجه هستيم گفت: در اين بين راه اندازي بندر خشک و فعال شدن فرودگاه امام خميني(ره) نقش جدي در توسعه حمل و نقل و تجارت در اين صنعت دارد.

آخوندي در ادامه توضيح داد: استفاده از روش هاي ديگر از جمله جلب سرمايه گذاري خارجي استفاده از سيستم هاي مشارکتي بخش خصوصي و عمومي در پروژه شهر فرودگاهي امام خميني(ره) خواهد توانست کمبود مالي را در اين صنعت جبران کند.

وي در ادامه افزود: سرمايه گذاري خارجي در اين صنعت بايد هرچه سريعتر فعال شود و باندهاي ديگري در اين فرودگاه را توسعه دهيم.

وزير راه و شهرسازي در خصوص آزادسازي صنعت هواپيمايي گفت: بايد صنعت هوانوردي به صورت کامل براساس قانون برنامه پنجم آزادسازي شود.

وي با بيان اينکه قانون برنامه پنجم دولت را مکلف کرده بود که در سالهاي گذشته صنعت هوانوردي آزادسازي شود گفت: تاکنون در مرحله اول که متنوع سازي نرخ ها است به سرمي بريم و بايد آزادسازي نرخ ها در صنعت هوانوردي هرچه سريعتر انجام شود.

آخوندي در ادامه اظهار داشت: بهبود کارآيي و بهره وري در اين صنعت از ديگر مأموريت هاي برنامه پنجم به شمار مي رود.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه صنعت هوانوردي ويترين هر نظام به شمار مي رود افزود: مهمانان خارجي که به کشور ايران وارد مي شوند در مرحله اول وارد فرودگاه مي شوند بنابراين بايد اين فرودگاه در شأن مهمانان خارجي باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تشکیل ، شهر ، فرودگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار