كارشناس مسائل سياسي گفت: دیپلمات‌های ما در شرایط سخت و عرصه دشواري فعالیت می‌کنند و این درحالیست که طرف‌ مقابل هم به لحاظ تعداد، قوي‌تر و هم به لحاظ پشتیبانی‌، داراي جبهه گسترده‌تری هستند.

"مهدي فضائلي"، كارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاكرات اخير تيم هسته‌اي ايران با كشورهاي 5+1، اظهار داشت: دیپلمات‌های ما در شرایط سخت و عرصه دشواري فعالیت می‌کنند، طرف‌ مقابل نيز هم به لحاظ تعداد، قوي‌تر و هم به لحاظ پشتیبانی‌، داراي جبهه گسترده‌تری هستند.

وي افزود: در مذاكرات اخير، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران تنها با كشورهاي 1+5 روبه‌رو نبودند، بلكه کشورهایی مانند عربستان صعودي و رژيم صهيونيستي نيز در پشت صحنه فعالند و در حقیقت اين كشورها، اعضای غیرمستقیمی هستند که در جریان مذاکرات تاثیرگذارند  و کار را دشوارتر می‌کنند.

فضائلي ادامه داد: باید بپذیریم که میدان مذاكره، میدان سختی است.

اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به حجم مذاكرات، تصريح كرد: تعداد گفتگوها و نشست‌های چند جانبه‌ بسیار زیاد و حجم کاری دیپلما‌ت‌هاي ما، سنگین و فشرده بود، دیدارهای متعددی با اشتون صورت گرفت، همچنین دیدارهای سه جانبه بین ظریف، اشتون، وزیر امور خارجه آمریکا، وزیر امور خارجه روسیه و انگلیس به طور جداگانه برگزار شد و در نهايت نشست‌هایي با کشورهاي 5+1، حجم کاری بسيار سنگینی را براي ديپلمات‌هاي ما رقم زد.

وي افزود:‌ پیش‌بینی‌ها مبني بر توافق مهمی در این نشست بود، به همين منظور در طول مذاكرات، شاهد حضور تمام وزرای امور خارجه در ژنو بوديم، هر چند که هنوز توافقي صورت نگرفته و همه‌چیز به نشست آتي موکول شده است، اما همین موضوع نشان از اهمیت مذاکرات داشت.

فضائلي با بيان اينكه مهمترین رکني كه بايد مورد ارزیابی قرار گيرد، نتیجه مذاکرات است، خاطرنشان كرد: با مشخص شدن نتيجه مذاكرات، بايد دستاوردهای جمهوري اسلامي ايران و امتيازات داده شده به طرف‌ مقابل، مورد ارزيابي قرار گيرد، البته هنوز خبر دقیقی از متن مذاکرات و توافقات احتمالی در دست نیست و باید منتظر ماند، امیدواریم تیم دیپلماسی كشورمان سربلند بيرون آيد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار