نفتالي بنت يكي از وزراي كابينه رژيم صهيونيستي براي تاثيرگذاري بر اعضاي كنگره آمريكا درخصوص توافق تهران و غرب درخصوص پرونده هسته‌اي ايران عازم واشنگتن مي‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"نفتالي بنت" يكي از وزراي كابينه رژيم صهيوني روز يكشنبه در مصاحبه با "راديو رژيم صهيونيستي" اظهار داشت:دولت اسرائيل تاثيرگذاري خود را بر كنگره آمريكا براي عدم توافق درخصوص برنامه هسته اي ايران پيش از دور جديد مذاكرات هسته اي ايران وغرب در روز 20 نوامبر به كار خواهد بست.

وي در ادامه با بيان اينكه با اين هدف روز سه شنبه هفته جاري به واشنگتن سفر خواهد كرد افزود:پيش از مذاكرات هسته اي ايران وغرب در روز 20 نوامبر در ديدار با ده ها تن از اعضاي كنگره آمريكا اين موضوع را كه امنيت اسرائيل در خطر قرار گرفته شرح خواهم داد.

"بنت" همچنين به اختلافات رژيم صهيونيستي با دولت آمريكا كه در پي توافق قدرت هاي جهاني با ايران است، اذعان كرد.

وی همچنین در آستانه سفرش نامه ای سرگشاده در اعتراض به توافق احتمالي گروه 1+5 و ايران در ژنو اعلام کرد اسراييل آماده اقدام مستقل برضد ايران است. 

نامه نفتالي بنت که عضو کابينه امنيتي اسراييل نيز به شمار مي رود در واقع در اعتراض به احتمال لغو تحريم‌ها برضد ايران همزمان با تداوم برنامه هسته اي اين کشور نوشته شده است. 

اين نامه در حالي منتشر شد که جان کري وزير خارجه آمريکا در ژنو در حال گفتگو با محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران و کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اين کشور بود. 

بسياري در اسراييل نگرانند اين مذاکرات منجر به توافقي قريب الوقوع شود که براساس آن تحريم هاي ايران در ازاي محدود شدن اندک برنامه هسته‌اي اين کشور لغو شود. 

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل پس از عزيمت کري به ژنو گفت اسراييل به شدت هر گونه توافق احتمالي را رد مي کند و خود را ملزم به اجراي آن نخواهد کرد. 

بنت گفت جهان در نقطه حساسي قرار گرفته است  يا بايد همچنان بر برچيده شدن کل برنامه هسته اي ايران تاکيد کند يا اينکه اجازه دهد برنامه هسته اي ايران ادامه يابد. 

بنت در نامه خود همچنين از غرب خواست "توافق نامه بد" را با ايران امضا نکند و تصريح کرد اسراييل به دفاع از خود ادامه خواهد داد و آماده اقدام مستقل نظامي در صورتي است که منافع امنيتي اش در مذاکرات هسته اي ناديده گرفته شود. 

متن نامه بنت به شرح زير است: 

« اين روزهاي حساس ماه نوامبر سالها در خاطره ها خواهد ماند. جهان آزاد اکنون بر سر يک دو راهي قرار گرفته است: اينکه محکم بايستد و برنامه هسته اي ايران را تعطيل کند و يا اينکه تسليم شود و اجازه دهد ايران 18500 هزار سانتريفوژ خود را حفظ کند.  

اکنون زمان آن است که فشارها بر ايران افزايش يابد و اين کشور مجبور به کنارگذاشتن برنامه هسته‌ايش شود نه اينکه اجازه داده شود برنامه هسته‌اي خود را همچنان نگه دارد.

لغو کردن تحريم ها و پذيرش توافقي که به ايران اجازه مي دهد خط توليد اورانيوم غني شده خود را حفظ کند بسيار خطرناک است. زيرا ظرف چند سال ايران زير همه چيز خواهد زد و پيش از آنکه جهان بتواند کاري کند، به سلاح هسته اي دست خواهد يافت. 

خاموش کردن سانتريفوژهاي ايران کافي نيست بلکه بايد کاملا برچيده شوند. 

ما از غرب مي خواهيم که از امضا کردن اين توافق نامناسب و ضعيف خودداري کند. اين مسئوليت خود اسراييل است که امنيت خود و شهروندانش را تامين کند و اين کار را خواهد کرد. اسراييل هيچگاه امنيت خود را از خارج تامين نخواهد کرد. »


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار