دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی همدان مدال ویژه طلا به همراه دو دیپلم افتخار از بزرگترین جشنواره و مسابقات اختراعات جهان در شهر نورنبرگ را به خود اختصاص داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ مصطفی شاملویی، دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با ارائه اختراع خود با عنوان " مبدل کلیه امواج  ماهواره ای  به انرژی قابل مصرف نانو الکترونیک " در میان 742 طرح از کل جهان مدال طلا نشانIENA و دو دیپلم افتخار مسابقات سال 2013 نورنبرگ آلمان را به دست آورد .
وی اظهار داشت: امروزه با توجه به گسترش فضای تبادل اطلاعات و همچنین رشد سریع جمعیت کلیه مراکزی که خدماتی را جهت عرضه عمومی داشته باشند در راستای توسعه حوزه خدمات و همچنین تسریع در روند اطلاع رسانی به استفاده از سیستمهای بی سیم (وایرلس) روی آورده اند . در این سیستمها موضوع ماهواره ها بسیار مورد توجه بوده و حتی بهره مندی از این سیستمها از انحصار فعالیت های نظامی درآمده و در کاربردهای مختلفی مانند شبکه های تلویزیونی ، تحقیقات فضایی ، محیط زیست ، جهت یابی و غیره مورد استفاده قرار گرفته اند ..
دارنده مدال طلا جشنواره اختراعات کشورآلمان تاکیید کرد: در کنار این سیستمهای ماهواره ای ، استفاده از فرستنده های قوی در حوزه خدمات مخابرات نظامی و ارتباطات همراه ( موبایل ) و شبکه جهانی اینترنت نیز حجم بسیار وسیعی را به خود اختصاص داده اند . آنچه که مسلم است در خصوص این سیستمها امکان استفاده قانونی و غیرقانونی به طور همزمان وجود دارد ، چرا که همواره هر گروه که بخشی از این امکانات را در اختیار دارد قطعا در راستای اهداف و منافع خود اقدام به استفاده از این سیستمها می کند .
شاملویی اظهار داشت: اما هر کشور و دولت به عنوان یک مرجع کنترلی با توجه به خط مشی ها و اهداف تشکیل دهنده آن حکومت می توانند  با ارسال و دریافت برخی فرکانسها موافق بوده با بعضی نیز مخالفت کنند
وی تاکیید کرد: این مخالفت می تواند از منظر سیاست های اجتماعی باشد و یا مسایل امنیتی و نظامی، حال اگر ما بتوانیم سیستمی را تعبیه کنیم که امکان کنترل این امواج به گونه ای متفاوت از قطع و وصل های سنتی و یا ایجاد اختلال فرکانسی را برای ما ایجاد کند قطعا تحولی نوین  در این حوزه به ارمغان آورده  است.
وی درباه نحوه عملکرد سیستم اختراعی خود گفت: فرکانسهای مورد نظر ما از طریق یکسری سیستم های مرکزی ارسال و در موقعیت های جغرافیایی مختلف بسته به نوع فرستنده ، فرکانس و محتوا توسط دستگاه های مختلفی مانند تلفن همراه ، جی پی اس ، رسیور ماهواره ، شبکه های بی سیم و غیره دریافت و مورد استفاده قرار می گیرند . در سیستم طراحی شده مبدل  امواج  ماهواری به انرژی قابل مصرف ، در موقعیت مناسبی مابین دستگاه فرستنده و گیرنده ، امواج ارسال شده و درگردش را در حوزه فرکانسی که خود ما تعیین میکنیم دریافت کرده و پس از شناسایی و تطبیق با بانک اطلاعاتی امواج مورد نظر ، امواج دریافتی را به صورت فریز درآورده و در مخزن های تعبیه شده ذخیره کرده و جهت بهره برداری های بعدی نگهداری می کند .
وی اظهار داشت: حفظ و نگهداری این امواج با تثبیت محدوده فرکانسی و یا پهنای باند ارسالی است که این مساله در بهره برداری مجدد از فرکانسهای ذخیره شده تاثیر به سزایی دارد. همچنین امکان ایجاد و جایگزینی فرکانسهای دلخواه با فرکانسهای ذخیره شده یکی دیگر از مواردی است که این سیستم را به سیستمی بی نظیر و بسیار پرکاربرد تبدیل نموده است.
شاملویی گفت: استفاده از این سیستمها به طور جامع در کنار فریز کردن امواج این امکان را فراهم می آورد که در هر مکان یا زمانی که لازم بود فرکانسهای ذخیره شده را به همان صورت اولیه و یا با ایجاد تغییرات دلخواه از طریق عمل گرمادهی به سیگنال مجددا ارسال و مورد استفاده قرار دهیم .
وی  افزود : به طور مثال اگر یک بمب مغناطیسی را در نظر بگیریم که فعال شدن آن وابسته به برخورد فرکانس خاص یا امواج به آن است، با توجه به کاربردها و شیوه عملکرد دستگاه قادر هستیم این امواج ها را دریافت ، ذخیره و فریز کرده و در نتیجه بمب را خنثی و از حالت عملگری خارج نماییم .
وی در پایان تاکید کرد: عملکرد این دستگاه همانطور که گفته شد به هیچ عنوان محدود به کاربردهای نظامی و امنیتی نبوده و می توان از طریق این سیستم کلیه امواج صوتی ، تصویری و مخابراتی وارد شده و یا در حال خروج از هر کشور را ذخیره و کنترل نموده و در نتیجه اجازه عبور داده یا بصورت فریز ذخیره نمود .
مالکیت این اختراع که توانسته مدال طلاه ویژه به همراه دو دیپلم افتخار جشنواره اختراعات کشور آلمان را به دست آورد در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی همدان است./س
برچسب ها: کسب ، مدال ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.