امام جمعه پیرانشهر بر لزوم توجه بر ابعاد مختلف نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) و ضرورت الگوگیری از این حرکت بزرگ تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین پیام عاشورا احیای حق در جامعه و تسلیم نشدن در برابر دشمنان است.

ماموستا مصطفی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: مهم‌ترین پیام عاشورا احیای حق در جامعه و تسلیم نشدن در برابر دشمنان است.

وی با اشاره به پیامدهای متعدد اخلاقی این قیام بزرگ، بر لزوم توجه مسلمانان بر این ابعاد نیز تأکید کرد و گفت: باید در کنار عزاداری‌ها ضمن تبیین دلائل قیام امام حسین(ع)، آثار و پیامدهای این حرکت بزرگ نیز تشریح شود.

محمودی ایستادگی در برابر ظلم دشمنان را یکی از مهم‌ترین درس‌های این قیام تاریخی عنوان کرد و افزود: مسلمانان نیز باید با تأسی از حرکت امام و پیشوای خود، سر تسلیم در برابر ظالمان فرود نیاورده و در دفاع از آرمان‌های اصیل اسلامی خود شجاعانه مقاومت کنند.

وی در بیان عظمت و بزرگی عاشورا گفت: عاشورا به ظاهر یک روز است اما در حقیقت به بلندای تمام اعصار و دوران‌ها بوده و رمز بقای این حرکت بزرگ و ماندگاری مکتب حسینی، حق و حقیقت باطنی قیام ایشان است.

امام جمعه پیرانشهر امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از دلائل مهم قیام امام حسین(ع) و اصلی‌ترین دلیل قیام ایشان عنوان کرد و گفت: بر اساس متون تاریخی، اصلاح امت رسول خدا(ص) و عمل به سیره و سنت نبوی و علوی را از دیگر مصادیق این قیام می‌توان عنوان کرد.

وی بر ضرورت احیای این فریضه در جامعه اسلامی تأکید کرد و آن را لازمه حرکت در مسیر ایشان دانست و گفت: اگر این مهم در جوامع اسلامی به درستی اجرا نشود، ظالمان و ستمگران بر مردم مسلط خواهند شد.

محمودی با توجه به اوضاع کنونی منطقه، بر لزوم ایستادگی در برابر دشمنان، در تأسی از مقاومت امام حسین(ع) در برابر ستمگران و ظالمان زمان اشاره کرد و افزود: مسلمانان؛ با ایمان به خداوند و حفظ اتحاد خود می‌توانند در برابر مداخله‌جویان و بدخواهان پیروز شده و تن به تسلیم و ذلت در برابر دشمنان و یزیدیان زمان ندهند./س

برچسب ها: عاشورا ، پیرانشهر ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.