انار که از میوه‌های پرطرفدار پاییزی به حساب می‌آید به دلیل آنتی اکسیدان‌های بالایی که دارد می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید باشد.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه و رژیم درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از میوه‌های پاییزی باعث درمان بیماری های مفصلی می شود که یکی از این میوه ها انار بوده که سرشار از پتاسیم و منیزم است.

وی افزود: انار خواص متعددی دارد اما به دلیل دارا بودن پتاسیم و منیزیم در تصفیه خون بسیار موثر است و باعث فعالیت در کبدها نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد گمان می‌کنند که انار شیرین با انار ترش خاصیت یکسانی دارد چرا که انار شیرین شادی بخش بوده و انار ترش مفید برای قلب است.

وی اظهار داشت: انار قابلیت اشتهار آوری دارد و بهتر است افرادی که اضافه وزن دارند قبل از غذای اصلی مصرف کنند و بوی بد دهان نیز از بین می‌برد و مشکلات نرمی استخوانی را نیز درمان می‌کند.

رضایی یادآور شد: مصرف انار باعث می شود پوست رنگ صورت روشن شود و برای ضعف و لاغری شدید انار شیرین بسیار موثر است.

وی گفت: انار صدا را صاف کرده و سرفه را تسکین داده و التهاب افراد تب دارد را به شدت کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: این میوه با ارزش برای درمان صفرا، ناراحتی معده و تب‌های صفراوی و ناراحتی‌های پوستی از آب انار ترش و شیرین بسیار مناسب بوده و مقداری معجون ساخته شود چرا که برای درمان این بیماری ها بسیار موثر و مفید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار