مدیر اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از ارسال 821 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و افزود: این آثار اکنون در مرحله داوری است.

محکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره پژواک و آثار کار بردی محله ای در آذر ماه اظهار داشت: پس از بررسی آثار ارسال شده به مناطق، 821 اثر بر اساس شاخص های اعلام شده از سوی کمیته علمی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دریافت شده است.

وی با یاد آوری اجرای این جشنواره در 6 بخش افزود: 602 اثر در بخش مقالات علمی، 33 اثر در بخش گزارش هم اندیشی، 41 اثر در بخش ایده ای پژوهشی محله ای،‌56 اثر در بخش ترسیم سیمای اجتماعی و فرهنگی محله ( نیم رخ محله) و 89 اثر در بخش سند توسعه مطالعات و پژوهشهای محله ای از سوی دبیر خانه های محلات مناطق 22 گانه شهر تهران دریافت شد که با توجه به داوری آثار در سه مرحله اثرات واصل شده جهت انتخاب آثار برگزیده مجدداً به دبیر خانه ارجاع نشده است.

مدیر اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: آثار منتخب برگزیده در مرحلۀ دوم پس از بررسی توسط کمیته علمی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران داوری شده و به مرحله نهایی جشنواره که نیمه دوم دی ماه و پس از ماه صفر خواهد بود راه خواهند یافت.

محکی در ادامه با توجه به برگزاری جشنواره در 6 بخش و پیش بینی انتخاب سه برگزیده در هر یک از بخشها اظهار داشت: با توجه به حجم و کیفیت آثار ارائه شده امکان کاهش و یا افزایش تعداد نفرات برگزیده در هر یک از بخشها خواهد بود.

وی جشنواره پژواک را بهانه ای جهت جمع آوری و تجمیع کلیه آثار محله ای، ایده های پژوهشی، مقالات و نیمرخ محله ای و ... دانست و گفت: انتخاب برترین ها و انتشار آثار آنان سبب توسعه و نشر دانش پژوهش محله ای می گردد.

مدیر ادارۀ کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران استخراج کار بست های اجرایی از میان ایده ها، مقاله ها،‌ گرامیداشت و آثار پژوهشی را از اهم اهداف برگزاری جشنواره پژواک عنوان و تصریح کرد: این امر سبب اجرای پژوهش ها و خارج نمودن آن از قالب تئوری می شده ضمن اینکه استعداد یابی و پرورش استعدادهای خلاق و به کارگیری و جذب آنان در رده های سنی پژوهشی شهرداری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: اثرات ، منتخب ، معاونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.