مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران، سال آبي جاري را از لحاظ وضع بارش ها، سالي نرمال پيش بيني کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد حاج رسوليها در در سيزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق و نهمين نمايشگاه بين المللي صنعت آب و تاسيسات آب و فاضلاب گفت: حجم رواناب هاي کشور در مقايسه با دوره درازمدت 46 درصد کاهش يافته است.

وي با اشاره به شش سال خشکسالي پياپي در کشور اظهار داشت: براي تامين آب شرب محدوديت هايي وجود داشته است اما با سياست هايي که اجرا شد، در بيشتر نقاط پرجمعيت آب موردنياز تامين شده است.

وي تصريح کرد: به برکت ظرفيت بالايي که در سدسازي کشور ايجاد شده است، موضوع تامين آب در خشکسالي هاي پياپي مديريت شد.

حاج رسوليها درباره پيش بيني بارش ها در سال آبي جاري، گفت: در فصل پاييز تنها 25 درصد بارش هاي کل سال رخ مي دهد و در زمان کنوني بارش ها شش درصد در مقايسه با درازمدت کاهش يافته است.

وي ادامه داد: در سال آبي جاري در پنج حوضه از شش حوضه اصلي آبريز ( غير از حوضه آّبريز خليج فارس و درياي عمان) شرايط نرمال بارندگي پيش بيني شده است و امسال از لحاظ ميزان بارش، سال خشکي را نخواهيم داشت.

حاج رسولي ها درخصوص طرح هاي انتقال آب گفت: در زمان کنوني، شمار طرح هاي انتقال آب کمتر از انگشتان دست بوده و تمام اين طرح ها نيز براي تامين آب شرب است و از آب بازگشتي و پساب براي تامين آب صنعت استفاده مي شود.

وي ادامه داد: با ساز و کاري که دولت تصويب کرده است، تمام طرح هاي انتقال آب بايد در شوراي عالي آب بررسي و اجراي آنها تصويب شود.

حاج رسوليها اظهار داشت: در زمان کنوني 158 سد با بالاي 20 درصد پيشرفت فيزيکي در کشور وجود دارد و ساخت 60 سد در برنامه پنجم توسعه در اولويت قرار داده شده است.

وي يادآور شد: از ابتداي برنامه پنجم، 37 سد به مرحله بهره برداري يا آبگيري رسيده است و مي توانيم از سرمايه گذاريي صورت گرفته، بهره ببريم.

به گفته وي، تا پايان برنامه پنجم 23 سد آماده بهره برداري خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بارش ، آب ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار