ارتباط مستقیمی بین بودجه اختصاص داده شده به حوزه بهداشت با سلامت عمومی جامعه وجود دارد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور در خصوص کمبود بودجه در گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: کمبود اعتبارات و نیرو در مبحث آموزش، انجام مراقبتهای بهداشتی، انجام برنامه های تدوین شده و پایش صحیح برنامه ها در گروههای زیرمجموعه آسیبهای جدی وارد کرده است.

دکتر محمد جعفر صادقی افزود: عدم تخصیص منابع مالی و اعتبارات لازم در خرید اقلام بهداشتی و مکمل های لازم  باعث می شود تا در ارائه خدمات به گروه هدف مادران باردار و کودکان که جزء شاخصهای بین المللی هستند خلل وارد شود و باعث افزایش مرگ و  میر مادران باردار و کودکان شود.

وی درباره کمبود نیرو در گروه بهداشت محیط و حرفه ای به عنوان نیروهای خط مقدم در سلامت عمومی مردم اظهار داشت: کمبود نیرو و بودجه باعث کاهش میزان نظارت بر فعالیتهایی مانند نظارت بر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی، نظارت بر اماکن عمومی می شود و این امر باعث به خطر افتادن سلامت عمومی خواهد شد.

دکتر صادقی همچنین ضمن اشاره به تبعات کمبود نیرو و تجهیزات  در گروه بیماریها ادامه داد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی این گروه پیشگیری و کنترل بیماریها می باشد کمبود نیرو، اعتبارات و تجهیزات دارو و واکسن باعث افزایش بار بیماری در سطح جامعه و افزودن هزینه به نظام اقتصادی برای درمان این افراد می شود.

وی خاطر نشان کرد: این امر باعث ناتوانی در کنترل بیماریهای واگیر و غیر واگیر که معضل اصلی جامعه است، می شود.

وی در پایان به ذکر چالش های ناشی از کمبود اعتبارات در حوزه بهداشت پرداخت و گفت: کمبودها در بخشهای پرسنلی به علت کمبود بودجه و کمبود منابع اعتباری به علت هزینه شدن در هزینه های جاری و پرداخت حقوق پرسنل و درآمدی به علت افزایش قیمت خرید کالای مورد نیاز بخشهای مختلف در معاونت بهداشتی و ثابت ماندن قیمت تعرفها از مشکلات عمده معاونت بهداشتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار