رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي گفت: قيمت نخود و عدس در دهه اول ماه محرم کاهش يافت.

حسني رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به مناسبت ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني و به خاطر بالا رفتن ميزان تقاضا قيمت هر کيلو نخود و عدس هر کيلو 600 تومان کاهش يافته است.

وي افزود: از ابتداي محرم قيمت هر کيلو نخود از کيلويي 3 هزار و 200 تومان به 2 هزار و 600 تومان و نيز هر کيلو عدس از 3 هزار و 400 تومان به 2 هزار 800 تومان کاهش يافته است.

حسني با اشاره به اينکه در حال حاضر هيچ کمبودي در عرضه مواد غذايي در کشور وجود ندارد اظهار داشت: به دليل فراواني کالا، يکي از دغدغه هاي بنکداران در سراسر کشور يافتن مشتري براي کالاهاي خود است.

 رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي همچنين از کاهش صد توماني برنج آمريکايي در کشور خبر داد و گفت: از ابتداي محرم برنج آمريکايي از کيلويي 2 هزار و 150 تومان به کيلويي دو هزار و 50 تومان تقليل يافته است. 

حسني در خصوص ميزان مصرف انواع مواد غذايي در دهه اول ماه محرم در کشور گفت: در دهه اول محرم ميزان مصرف مواد غذايي در کشور 10 درصد افزايش مي يابد.

وي ادامه داد: هم اکنون به خاطر ذخيره سازي هاي مناسب مواد غذايي در کشور هيچگونه کمبودي در بازار وجود ندارد و نه تنها قيمت مواد غذايي به ويژه برنج افزايش نمي يابد بلکه ممکن است نرخ کالاها کاهش نيز داشته باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کاهش ، قیمت ، نخود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار