بيرانوند با بيان اينکه حلقه مزرعه تا سفره مردم عظيم است گفت: تعداد عناصر فعال در حوزه کشاورزي خارج از قاعده است از اين رو همواره شاهد افزايش غير‌طبيعي قيمت ها در اين حوزه هستيم.

بهرام بيرانوند نماينده مردم لرستان و بروجرد در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص افزايش 94 درصدي قيمت حبوبات در چهار ماه نخست سال جاري اظهار داشت: افزايش بخشي از نهادهاي کشاورزي هم‌چون بذر کود و سهم و هم چنين عدم تناسب دستمزد و هزينه هاي زندگي کشاورزان با شرايط جامعه عمده ترين علت اين افزايش قيمت ها بود.

وي افزود: هم‌چنين تغييرات در نرخ براي ارز و ريال خود را به صورت افزايش قيمت نهايي در محصولات نشان داد.

بيرانوند با بيان اينکه بخشي از چرخه توليد صرف را حوزه بازرگاني و تجاري تشکيل مي‌دهد بيان داشت: حلقه مزرعه تا سفره مردم عظيم است و تعداد عناصر فعال در اين حوزه خارج از قاعده بوده است از اين رو با خروج تعدادي از اين اعضا از چرخه محصولات کشاورزي شاهد کاهش دلال بازي در اين بازار خواهيم بود.

عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس با بيان اينکه مهم‌ترين عامل در تشويق براي توليد مناسب قيمت است، افزود: در سنوات گذشته جهت جلب نظر مصرف‌کننده فشار زيادي را در بخش توليد به کشاورزان وارد کرديم که اين مسئله کاهش سود اقتصادي کشاورزان شد.

بيرانونه ادامه داد: بنابراين يکي از اساسي ترين کارها در حل اين مسئله کاهش فشار به کشاورزان است و قطعا با عملي شدن اين موضوع سطح کشت سال آينده با روند مثبتي روبرو شده و شاهد توليد و سود اقتصادي بسياري خواهندبود.

** انتزاع وظايف کشاورزي از وزارت صنعت بحران در اين حوزه را کاهش مي دهد

بيرانوند با بيان مطلب فوق اذعان داشت: اين موضوع نقش پررنگي در بحث توزيع، توليد تنظيم بازار و صادرات و واردات خواهد داشت و به نوعي موجب ساماندهي اين بخش از بدنه کشاورزي کشور مي شود.

عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي افزود: يکي از عمده مشکلات اين بخش عدم پاسخگويي مسئولين مرتبط در رابطه با بحران هاي موجود بود که اميدواريم وزير جديد با انتخاب مديران زبده براي اين بخش شاهد کاهش مشکلات در اين حوزه باشيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بیرانوند ، نماینده ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار