رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: حجم معاملات تجاری استان اردبیل نیمه اول امسال حدود 19 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرمؤذن در دیدار معاون اتاق بازرگانی جمهوری آذربایجان اظهار داشت: تقویت همکاری‌های بخش خصوصی به نفع هر دو کشور می‌باشد اما به دلایل مختلف در چند سال اخیر حجم مراودات دو کشور کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه توسعه این روابط و سهولت در مراودات تجاری و بازرگانی به نفع دو کشور می‌باشد، تصریح کرد: 80 درصد از کالاهای تولید شده در استان اردبیل به ویژه در بخش کشاورزی به جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

پیرمؤذن با اشاره به اینکه پارسال حجم مراودات دو کشور 57 میلیون دلار بوده است، خاطر نشان کرد: جمهوری آذربایجان هر چند در سال‌های گذشته رتبه نخست مراودات تجاری را با استان اردبیل داشته اما در حال حاضر این کشور در ردیف دهم این مراودات قرار دارد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون حجم معاملات تجاری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان به 19 میلیون دلار رسیده است که این خود می‌تواند ارتقا یافته و رو به رشد حرکت کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل همچنین یادآور شد: ‌استان اردبیل دروازه کشورهای آسیای میانه است و از موقعیت و شرایط استثنایی برای فعالیت‌های اقتصادی با کشور آذربایجان برخوردار است.

پیرمؤذن فعالیت‌های تجاری دو کشور را کافی ندانست و ادامه داد: راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در باکو و نیز تأسیس دفتر شورای مشترک بازرگانان دو کشور در باکو می‌تواند زمینه را برای توسعه اقتصادی بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان هموار کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استان اردبیل از لحاظ گردشگری و سرمایه‌گذاری محل مناسبی است، تصریح کرد: تجار و بازرگانان دو کشور می‌توانند در این زمینه همکاری و از تجربیات یکدیگر بهره‌ بگیرند که ما آنها را به این کار ترغیب و تشویق می‌کنیم/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.