امام جمعه پلدختر گفت: عاشورا دانشگاه بزرگ انسان‏سازی و این نهضت ماندگارترین حادثه تاریخ بشریت است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان حجت الاسلام علی محمد لروند در خطبه های نماز جمعه پلدختربا تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت افزود: ماه محرم فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ عاشورا است زیرا امروز دشمن جوانان را هدف قرار داده تا با برنامه ریزی و تبلیغات وسیع این نسل را از اسلام و اعتقادات دینی و عزاداری محرم دور کند.

وی فرهنگ عاشورایی را ریشه دارترین فرهنگ ها در بین مردم دانست و گفت: باید این فرهنگ را به درستی به نسل آینده انتقال داد و بیان واقعیات عاشورا و دوری از خرافه ها می تواند یکی از مهمترین راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در بین نسل امروز باشد.

حجت الاسلام ˈلروندˈبر نهادینه کردن پیام های نهضت عاشورا در جامعه کرد و افزود: سرپرستان هیات های مذهبی در مراسم های عزاداری ایام محرم باید تلاش کنند تا جوانان و نوجوانان که بیشترین حضور را در این ایام دارند را با فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) آشنا کنند.

وی با بیان این که اخلاص در عزاداری مهم ترین اصل است تصریح کرد:عشق به امام حسین (ع) هرگز تمامی ندارد، زیرا در یک اربعین 14 میلیون عزادار در حرم سیدالشهدا (ع) عزاداری می کنند و نشان می دهند هر سال بیشتر از سال قبل این شور در آنها جاری است.

وی توجه و اهمیت دادن به نماز را یکی از رموز موفقیت امام حسین (ع) دانست و گفت: نماز ظهر عاشورا دارای قداست بالایی است و همه باید در زمان اقامه نماز ظهر عاشورا به نماز بایستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.