استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان، تاکید کرد: این مشترکات، مبنای تحکیم روابط و همکاری‌های ما با جمهوری آذربایجان است و تلاش خواهیم کرد فصل تازه‌ای در توسعه روابط دوجانبه آغاز شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، جبارزاده در دیدار سرکنسول جمهوری آذربایجان با وی، روابط استان آذربایجان شرقی و جمهوری آذربایجان را دوستانه، نزدیک و بر پایه تأمین منافع دوجانبه دانست و افزود: بنده از زمان مسؤولیت مرحوم حیدر علی‌اف سابقه ارتباط با جمهوری آذربایجان را دارم و هم‌اکنون هم روابط ما با این کشور، روابط حسنه‌ای است.

وی با تاکید بر این گسترش همکاری‌های بین مناطق ایران و آذربایجان، خاطرنشان کرد: باید رفت و آمدها و روابط اقتصادی توسعه یافته و همکاری‌هایی که تاکنون به نتیجه رسیده با جدیت پیگیری شود.

جبارزاده همچنین بر گسترش روابط علمی و دانشگاهی با جمهوری آذربایجان تاکید و رفت و آمد استادان و برگزاری همایش‌های علمی مشترک را در این راستا موثر ارزیابی کرد.

سرکنسول جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب و آغاز به کار دکتر جبارزاده به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان علاقه خاصی به استان آذربایجان شرقی دارد و ما با احداث پل مرزی مشترک در منطقه جلفا، علاقه خود را به همکاری با این استان نشان داده‌ایم.

علی علیزاده با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت به کمک جمهوری آذربایجان به ویژه جمهوری خودمختار نخجوان شتافته است، افزود: ما در سال‌های گذشته همکاری‌های زیادی با استان آذربایجان شرقی داشتیم و امیدواریم در دوره مسؤولیت جناب آقای جبارزاده که یک شخصیت علمی هستند هم بتوانیم روابط دوجانبه را بیش از پیش گسترش دهیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ماه امسال، اظهار داشت: برگزاری انتخابات قوی در ایران، دشمنان این کشور را ناامید و دوستان را خوشحال کرد.

علیزاده تصریح کرد: مردم ایران و تبریز را برادران خود می‌دانیم و به دوستی با آنها افتخار می‌کنیم و امیدواریم همکاری‌های دوجانبه را فراتر از روابط دیپلماتیک گسترش دهیم./س

 

برچسب ها: مشترکات ، فرهنگی ، جمهوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.