نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل از توسعه روابط اردبیل با وان ترکیه خبر داد و گفت: این توسعه روابط در سطح عالی و بسیار مستحکم برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در سفر هیئت تجاری اتاق بازرگانی اردبیل به ترکیه و دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی وان ترکیه بهروز پورسلیمان اظهار داشت: کشورهای ایران و ترکیه در سال‌های اخیر متاسفانه به علت ضعف دیپلماسی روابط تجاری خود را کاهش داده بودند که امیدواریم با تغییر دیپلماسی بین‌المللی روابط تجاری بین‌المللی کشور ایران، روابط تجاری دو کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش نقش بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی دولت روحانی افزود: حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران به عنوان مسئول دفتر رئیس جمهوری و عضو تیم اقتصادی دولت، امیدواری‌های فعالان بخش خصوصی و اقتصادی را دو چندان کرده است.

پورسلیمان تصریح کرد: امیدواریم نمایندگی اتاق بازرگانی اردبیل در وان و همچنین اتاق بازرگانی وان در اردبیل تشکیل شود.

در این نشست رئیس اتاق بازرگانی وان گفت: فعالان بخش خصوصی ترکیه علاقمند به روابط تجاری در سطح کلان با کشور ایران هستند.

نجدت تقوی با بیان اینکه ایران کشوری استراتژیک و مهم است، افزود: موانع و مشکلاتی در روابط تجاری دو کشور در سال‌های اخیر به وجود آمده بود که امیدواریم دولت جدید ایران با همکاری دولت ترکیه به حل این مشکلات کمک کند تا روابط تجاری دو کشور مانند سال‌های قبل افزایش یابد.

وی اظهار داشت: ما به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های کشور ایران واقف هستیم و مطمئن هستیم استان مرزی وان که ششمین استان ترکیه از نظر وسعت جغرافیایی هست بدون ارتباط تجاری با ایران رشد و توسعه نخواهد یافت.

رئیس اتاق بازرگانی وان در ادامه تاکید کرد: امیدواریم جلسات بین اتاق وان و اردبیل در جهت توسعه و رشد ادامه یابد و تبعات مثبت روابط تجاری و اقتصادی بین این دو کشور به زودی نمایان شود/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.