مرکز خيريه اي در هلند، هزاران عامل سوء استفاده جنسي از کودکان در اينترنت را شناسايي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي،  يک گروه بين‌المللي حمايت از کودکان که مقر آن در هلند است با طراحي مدل رايانه‌اي سه بعدي که شبيه دختربچه اي واقعي است براي افرادي که به دنبال سوء استفاده جنسي از کودکان دراينترنت هستند، دام گذاشت. اين مدل که "سوييتي" نام دارد وانمود مي‌کند دختربچه‌اي ده ساله و ساکن فيليپين است. 

تاکنون هزار نفر از مرداني که براي دريافت تصاوير جنسي از اين کودک پول پرداخت کرده اند، شناسايي شده اند. از بين اين افراد، دويست و پنجاه و چهار نفر آنها اهل آمريکا، صد و ده نفر تبعه انگليس و صد و سه نفر نيز هندي هستند. 

خبرنگار بي بي سي گزارش داد کارشناسان در اتاق عمليات ويژه اي در حومه شهر آمستردام هلند، خود را به عنوان طعمه اي براي شناسايي متخلفان در اينترنت عرضه مي کنند. البته کارشناسان که نمي توانستند براي مقاصد خود از کودکان واقعي استفاده کنند، مدلي رايانه اي را از يک دختربچه ده ساله به نام «سوييتي» طراحي کردند. اما ده ها هزار مردي که با سوييتي تماس گرفتند، تصور مي کردند با دختري واقعي صحبت مي کنند. کارشناس برنامه که عوامل سوء استفاده جنسي از کودکان را شناسايي کرده است، از فاش کردن نامش خودداري کرد. او وارد يک تالار گفتگوي اينترنتي (چَت روم) مي شود و در مدت چند ثانيه، مردان از او خواهش مي کنند تصاويري را از طريق وِب کم برايشان ارسال کند. 

اين کارشناس مي گويد: واقعاً ترسناک است، زيرا تصور مرسوم را از عاملان سوء استفاده جنسي زير سؤال مي برد. تا قبل از اين، تصور مي کردم اين افراد اغلب مردان چهل و پنج ساله اي هستند که لباس باراني مي پوشند، اما اکنون مشخص شد که اين افراد ظاهراً شغل هاي عادي دارند و صاحب خانواده هستند.

حدود بيست هزار مرد از سراسر دنيا با «سوييتي» ارتباط برقرار کردند که هزار نفر از آنها در فاصله اي به مراتب دورتر از فيليپين قرار داشتند. بيش از يک سوم افراد شناسايي شده، اهل آمريکا هستند. شمار قابل توجهي از اين افراد نيز تبعه هند، کانادا و استراليا هستند. هم اکنون نام و آدرس همه اين افراد به پليس تحويل داده شده است. 

جيم گمبِل، رئيس سابق مرکزمقابله با سوء استفاده از کودکان و حفاظت اينترنتي در انگليس مي گويد: " مقامات انگليس بايد از چنين شگردهايي براي گردآوري و استفاده از منابع بيشتر بهره بگيرند، تا عاملان سوء استفاده جنسي ديگر هنگام فعاليت در اينترنت، به علت ناتواني پليس، احساس امنيت نکنند. مرکز خيريه در هلند، براي اين کار پيشگام شده است و بايد آن را تحسين کرد". البته مسئولان اعلام کردند ديگر از مدل رايانه اي سوييتي استفاده نخواهد شد. اين مدل به مجرمان خطرناک نشان داد که خود آنها چگونه به سادگي شکار مي شوند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار