جنجال ممنوعيت برقع در دادگاههای انگلیس ادامه دارد

عالي رتبه ترين قاضي انگليس و ولز گفت به زودي مسئله جنجالي ممنوعيت استفاده از برقع در دادگاهها به بحث و مشورت عمومي گذاشته خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته شماره امروز روزنامه ديلي تلگراف در اينترنت: لرد توماس رئيس دستگاه قضائي و دادگاههاي انگليس و ولز گفت،‌ با توجه به اختلاف نظرهاي موجود درباره استفاده از نقاب(برقع) - پوشش اسلامي زنان که فقط چشم آنها قابل مشاهده است- در دادگاهها اين مسئله به زودي به بحث و مشورت عمومي گذاشته خواهد شد و از نتايج آن در تنظيم دستور العمل هاي جديد  در مورد شرايطي که متهمان و شاهدان مي توانند نقاب داشته باشند، استفاده خواهد شد. وي ابراز اميدواري کرد در آينده نزديک پيش نويس يک نظرخواهي تنظيم و منتشر شود.
 با اينحال لرد تامسون گفت دستور العمل هاي نهايي هر چه باشد، به قضات براي تصميم گيري نهايي در هر مورد آزادي عمل داده خواهد شد.
در ماه سپتامبر يک قاضي دادگاه دستور داد که يک زن بيست و دو ساله مسلمان به هنگام دفاع از خود در جلسه محاکمه اش چادرش را بردارد چون مشاهده حرکات صورتش براي قضاوت درست لازم است.
متعاقبا ديويد کامرون نخست وزير انگليس گفت که از مدارس و دادگاههايي که از زنان بخواهند چادرشان را بردارند، حمايت مي‌کند.
بحث در مورد پوشش اسلامي در انگليس اواخر اين هفته زماني تشديد شد که کنث کلارک وزير دادگستري سابق چادر را نوعي کيسه توصيف کرد و خواهان يک قانون روشن در منع چادر براي کساني شدن که در دادگاه شواهد ارائه مي‌دهند.



انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار