مخالفان فساد مالي و استبداد سه‌شنبه شب در لندن و 15 شهر برزيل، 100 شهر مکزيک و همچنين برخي شهرهاي ژاپن،استراليا و نيوزيلند تظاهرات کردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، گروه  هکرهاي رايانه‌اي موسوم به " انونيموس"  پنجم نوامبر را به عنوان " روز جهاني مقاومت و مبارزه با  فساد مالي و استبداد" نامگذاري کرده است. 
 اعضاي اين گروه و همچنين گروه آنارشيست "بلک بلاک"   با اشاره به اين روز در صفحه فيس بوک خود ، خواستار برپايي تظاهرات شدند.
به گفته شاهدان در شهرهاي سائوپولو و ريودوژانيرو حدود 200 نفر اوايل ديشب در ميان تدابير امنيتي شديد پليس تظاهراتي آرام  برپا کردند.
ارون مورالس دوملو يکي از شرکت کنندگان در اين تظاهرات که نقاب بر صورت داشت و پليس از وي خواست نقابش را بردارد گفت: همه جام جهاني و فوتبال را دوست دارند اما چيزي که ما نمي‌خواهيم دولتي است که مي‌خواهد با سرمايه گذاري ميليوني براي ميزباني مسابقات فوتبال جام جهاني( 2014) و با فراموش کردن اموزش و بهداشت شهروندان خود، براي خوشايند ديگران کار کند.

اين تظاهرات که  بدون حادثه‌ پايان يافت، در حالي برگزار شد که بر اساس قانوني که به تازگي در برزيل به تصويب رسيده، تظاهرات با صورت پوشيده  ممنوع است.
پليس برزيل 130 نفر را به اتهام تحريک به خشونت در تظاهرات اخير ريودوژانيرو و سائوپولو  بازداشت کرد. اين مجموعه تظاهرات محدودتر از تظاهرات ماه ژوئن است که برزيل را به لرزه درآورد و به زخمي شدن عده‌اي و تخريب اموال و ساختمان‌هاي دولتي و بانک‌ها منجر شد.
در مکزيک هم يکصد تن از اعضاي گروه انونيموس در پايتخت تظاهرات کردند اما حدود پانصد نيروي پليس ضد شورش مانع نزديک شدن آنها به ميدان مرکزي زوکالو شدند که در ماه سپتامبر صحنه تظاهرات گسترده معلمان بود. 
 در لندن هم صدها تن از اعضاي اين گروه درحالي که نقاب‌هاي سفيد يک شکل بر صورت داشتند ديشب در اعتراض به تدابير رياضتي در اطراف کاخ باکينگهام محل اقامت ملکه اليزابت دوم در لندن، تظاهرات کردند. به گفته  يکي از معترضان ،تظاهر کنندگان به سوي نيروهاي پليس  ضد شورش بطري پرتاب  و در خارج محوطه کاخ آتش روشن کردند.
تظاهرات مشابهي هم در ژاپن، استراليا و نيوزلند برپا شد.
نماد گروه انونيموس (ناشناسان) نقابي است که شخصيت فيلم وي "V" (2005) استفاده مي‌کرد. 






انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار