قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ‌از آغاز دولت یازدهم تاکنون 28 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی به ویژه تقویت زیرساخت‌ها به استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اصغر پرتوی دیروز در مراسم معارفه سرپرست جهاد کشاورزی سرعین اظهار داشت: سیاست و خط و مشی وزارت جهاد کشاورزی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی بر این است تا در امر خودکفایی با افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه این خودکفایی در توسعه پایدار به استقلال حقیقی کشور نقش بی‌بدیل دارد، گفت: از آغاز دولت تدبیر و امید برای استان اردبیل 28 میلیارد تومان منابع اعتباری برای توسعه بخش کشاورزی در نظر گرفته شده که در قالب برنامه 100 روزه دولت جدید برای حمایت از کشاورزان پرداخت شده است.

پرتوی خاطر نشان کرد: ‌برای حمایت همه‌جانبه از کشاورزان و تولیدکنندگان در قالب کشت پاییزه 86 میلیارد تومان برای تأمین نهاده‌های کشاورزی از منابع داخلی بانک کشاورزی در نظر گرفته شده تا با نرخ سود پایین این تسهیلات پرداخت شود.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان با اشاره به سیاست سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: هم اکنون مقام عالی وزارت و مقامات و مسئولان کشوری و استانی مصمم هستند تا در کمک به توسعه بخش کشاورزی به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی بتوانند اقدامات مؤثر و کارآمدی را انجام دهند.

پرتوی با یادآوری اینکه در جایگاه‌های ملی، اردبیل قطب کشاورزی کشور است در این راستا ظرفیت‌سازی برای بهره‌گیری از تمامی توانمندی‌ها و قابلیت‌های این بخش در دستور کار است و تلاش برای افزایش تولیدات در بخش‌های مهم کشاورزی جز هدف‌گذاری‌های اصلی است که این امر همراه با تأمین مؤلفه‌های امنیت غذایی و سلامت مردم به شمار می‌رود.

وی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر در نامگذاری سالانه به مبانی اقتصادی و توجه به استقلال و خودکفایی اقتصادی تاکید دارند و زیرساخت این امر نیاز به تقویت بنیه تولید در بخش کشاورزی دارد، ضروری است با مدیریت جهادی تلاش کنیم تا در سنگر تولید بخش کشاورزی بیش از هر زمان دیگر موفق عمل کنیم.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان در ادامه در مورد قابلیت‌های کشاورزی سرعین در کنار ظرفیت عظیم گردشگری خاطر نشان کرد:‌ سه هزار کشاورز و بهره‌بردار در عرصه 18 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان تلاش می‌کنند تا تولیدات را ارتقا دهند/س.

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.