رئیس اتاق بازرگانی استان وان ترکیه گفت: فعالان بخش خصوصی ترکیه علاقه مند به گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری در سطح کلان با ایران هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  تقوی در دیدار هیات تجاری استان اردبیل با بیان اینکه ایران کشوری استراتژیک و مهم است، افزود: موانع و مشکلاتی در روابط تجاری دو کشور در سالهای اخیر به وجود آمده بود که امیدواریم دولت جدید ایران با همکاری دولت ترکیه به حل این مشکلات کمک کند تا روابط تجاری دو کشور مثل سال های قبل افزایش یابد.

وی بیان کرد: ما به توانمندی و پتانسیل های ایران واقف بوده و مطمئن هستیم استان مرزی وان که ششمین استان ترکیه از نظر وسعت جغرافیایی هست بدون ارتباط تجاری با ایران رشد و توسعه نخواهد یافت.

رئیس اتاق بازرگانی وان اضافه کرد: اتاق بازرگانی وان جهت حل پاره ای از مشکلات تجاری دو کشور جلساتی را با سفیر ایران در آنکارا برگزارکرده است و از سفیر ایران در ترکیه برای سفر به استان وان جهت پیگیری ورفع موانع رابطه تجاری ،دعوت کرده است.

تقوی در پایان اظهارامیدواری کرد جلسات بین اتاق وان و اردبیل در جهت توسعه و رشد ادامه یابد وتبعات مثبت روابط تجاری واقتصادی بین این دوکشور به زودی نمایان شود.

وی گفت: کشورهای ایران و ترکیه در سالهای اخیر متأسفانه به علت ضعف دیپلماسی روابط تجاری خود را کاهش داده بودند که امیدواریم با تغییر دیپلماسی بین المللی روابط تجاری بین المللی کشور ایران، روابط تجاری دو کشور افزایش یابد./س


برچسب ها: اردبیل ، روابط ، ایران ، و ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.