رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در مجلس شورای اسلامی، گزارشی از وضعیت موجود این سازمان ارائه كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد علی نجفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خانه ملت گزارشی از وضع موجود سازمان در حوزه‌های عمومی، نیروی انسانی، اعتبارات، فضای اداری، فناوری اطلاعات، سرمایه‌گذاری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری برای نمایندگان مجلس ارائه کرد.

به گفته محمدعلي نجفی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، در دوره جدید از ظرفیت‌ نهادهای عمومی، سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی و همچنین تعامل با رسانه‌ها و توسعه تعاملات بین بخشی، اهتمام به دیپلماسی فرهنگی و سیاست‌زدایی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها در جهت توسعه کشور گام برداشته خواهد شد.

*** گردشگري با منابع انساني و مالي محدود از توسعه جاماند


نمایندگان مجلس در این جلسه ضمن تبیین دیدگاه‌های خود بر ضرورت توسعه گردشگری، صیانت از میراث فرهنگی و استفاده از تبلیغات رسانه‌ای در معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کشور تأکید کردند.

در اين جلسه جبران کاستی‌های در مسير دستيابي به به جایگاه ویژه میراث فرهنگی  و جاذبه‌های تاریخی و مذهبی کشور مورد تاكيد قرار گرفته و منابع انسانی و مالی محدود سازمان میراث فرهنگی را عامل لطمه خوردن به میراث فرهنگی کشور و توسعه گردشگری عنوان شد.

بر اساس اين گزارش، با تعامل سازمان میراث فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس گام‌های ارزشمندی در ارتقای سطح فرهنگی کشور برداشته خواهد شد. 

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار