فرماندار نوشهر گفت: با وجود برخی زیرساخت‌ها،نوشهر توسعه یافتگی ندارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، محمدعلی قمی صبح امروز در نشست استاندار مازندران با مدیران این شهرستان در محل فرمانداری نوشهر گفت: نوشهر با 1700 کیلومتر مربع و 130 هزار نفر جمعیت و 90 هزار خانوار، دارای بخش مرکزی و کجور است و از ظرفیت‌های فرودگاه، بندر و ادارات کل برخوردار است که می‌تواند برای توسعه مفید باشد اما با این وجود، توسعه یافتگی نداریم.

وی به بیان مشکلات حوزه شهرستان نوشهر پرداخت و افزود: در بخش راه، آب شهری و روستایی، معضل زباله، حریم و ساخت و ساز در حاشیه رودخانه با مشکلات مواجه هستیم.

این مسئول بیان داشت: در بخش مرکزی نوشهر در گذشته بر اثر وقوع سیل خسارات هنگفتی داشتیم و امسال نیز باز هم دچار سیل‌زدگی شدیم.

قمی به مشکل کمربندی نوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: پیمانکار این پروژه چندین سال است که این راه را تحویل موقت داد ولی در حال حاضر شاهد تصادفات زیادی هستیم که سبب مرگ نیز می‌شود و آمار ناراحت کننده‌ای به وجود می‌آید.

وی ابراز کرد: محور نوشهر به رویان نیز حدود 8 سال تحویل موقت شد اما آمار تصادفات در این مسیر نیز بحران‌زا است.

فرماندار نوشهر درباره راه دسترسی به کجور گفت: برای مسافرت به بخش کجور باید از شهر چالوس یا رویان عبور کنیم در حالی که راه دسترسی مستقیم به کجور و بالعکس وجود دارد اما ترمیمی است و نیاز به اعتبارات ملی است.

وی اظهار داشت: چشمه آب گردو تامین ‌کننده آب شرب شهری است و 16 روستای بخش مرکزی را تامین می‌کند که نیاز به کارشناسی مطلوب و یا مطالعه دارد تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

قمی خاطرنشان کرد: درباره شهرک دامپروری عملا یک زمین خالی به چشم می‌خورد و هیچ بهره‌برداری از آن نمی‌شود.

وی ادامه داد: در بحث اراضی شیب‌دار به ‌دلیل نامرغوبی خاک استعداد کشاورزی را ندارد که اگر مدیریت شود در حوزه گردشگری و توسعه این بخش می‌توان بهره‌مند شد.

فرماندار نوشهر به حضور میلیونی مسافران و گردشگران در نوشهر اشاره کرد و یادآور شد: در روزهای تعطیل شاهد حضور جمعیت میلیونی هستیم و به دلیل افزایش حجم بالای زباله‌ها، توان شهرستان در جمع آوری زباله‌ها بسیار کم می‌شود و دراین باره نیازمند مساعدت ویژه هستیم.

وی تصریح کرد: اراضی که از جنگل جدا می‌شود جزو انفال است و باید محصور یا مدیریت شود تا از آن سواستفاده نشود.

قمی با اشاره به آسیب‌دیدگی پل خیرسر، تاسیسات زیربنایی، راه‌ها و معابر روستایی و شهری بر اثر وقوع سیل ابراز کرد: دراین باره نیازمند تسهیلات برای نوسازی و احداث هستیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.