یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مقامات آمریکا می‌دانند که در رابطه با جمهوری اسلامی ایران نباید از زبان زور و تهدید استفاده کنند.

محمد بهاری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در خصوص انعطاف دولت آمریکا در قبال ایران گفت: در حال حاضر برخی از تحرکاتی که از سوی  دولت آمریکا دیده می‌شود نشان از انعطاف سیاست‌های این کشور با جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی ادامه داد: انعطاف آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران از روی حق‌گرایی و واقع‌گرایی نبوده چرا که آنها به خوبی می‌دانند که در هرجایی با زبان زور برای گفتگو وارد شده‌اند نتیجه‌ای نگرفته‌اند، به طور مثال در عراق، افغانستان، لیبی، مصر و سوریه با صرف هزینه‌های گزاف به هدف شوم خود دست نیافته است، از این رو می‌دانند در ارتباط با ایران با استفاده از اهرم فشار و زور و همچنین تهدید نخواهد توانست به نتیجه مطلوب خود دست یابند.

بهاری افزود: آمریکا منتظر فرصت بود تا در رابطه با ایران این انعطاف را نشان دهد خوشبختانه در دولت کنونی با عنایت مقام معظم رهبری تحت شرایط مطرح شده توسط ایشان این مذاکره می‌تواند انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به صداقت مقامات کشورمان در جریان گفتگوها اذعان دارند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره در تلاش است تا مسائل و مشکلات پیش روی خود را از طریق مذاکره پیش ببرد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با اعمال فشارهای یک جانبه علیه ایران بیش از کشورمان متحمل ضرر شده‌اند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هر اندازه که آن‌ها به جلو گام برمی‌دارند، ما نیز به همان میزان اقدام مثبت و رو به جلو برداریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، آمریکا ، مذاکره ، انعطاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار