فرماندار درگز از کسب رتبه ی نخست پایانه ی مرزی لطف آباد به لحاظ ترانزیت ورودی و خروجی کالا در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی سید جواد جوادی در جلسه ی شورای سازماندهی مبادی مرزی اظهار داشت: این پایانه با رشد 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در ترانزیت ورودی جایگاه سوم و با رشد 51 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در ترانزیت خروجی جایگاه چهارم کشور را داراست.

فرماندار درگز با بیان این که در شش ماهه ی اول سال جاری 71 هزار و 698 دستگاه کامیون در پایانه ی مرزی لطف آباد تردد داشته است، افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد رشد نشان می دهد.

جوادی در ادامه گفت: 128 هزار و 982 تن کالا شامل مصالح ساختمانی و میوه و تره بار در شش ماهه ی اول امسال از پایانه مرزی لطف آباد صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 66 درصد رشد داشته است.

وی با اعلام این که در همین مدت نیز 563 هزار و 909 تن کالا شامل ماشین آلات خدماتی، قطعات اتومبیل، اتومبیل سواری، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی از پایانه ی مرزی لطف آباد درگز به صورت ترانزیت خارج شده است، گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد رشد داشته است.

فرماندار درگز پنبه و الیاف مصنوعی را از عمده کالاهای وارداتی اعلام کرد که در مدت یادشده با 30 درصد رشد نسبت به سال قبل، به میزان 286 هزار و 679 وارد کشور شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.