سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه از سفر ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از هموطنان به بانه در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، رحیمی‌خواه از وجود مناظر طبیعی و زیبای بکر گردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: در بانه 5 منطقه گردشگری نجنه علیا، بویین، سورین، سالوک و دوکانان وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان یک موهبت الهی بهره برد و گردشگران زیادی را از این طریق وارد این شهرستان کرد.
وی افزود: شهرستان بانه در سال‌های اخیر به دلیل داشتن بازار متنوع کالا، سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور بوده و این شهرستان در این سال‌ها به قطب گردشگری استان کردستان تبدیل شده است.
رحیمی‌خواه با اشاره به حجم بالای ورود مسافر به بانه در 6 ماه اول امسال گفت: بر اساس آمار رسمی در این مدت 2 میلیون و 650 هزار نفر به ایت شهرستان سفر کرده اند که نشان از وی رشد 19 درصد می باشد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه در پایان وجود 5 هتل و 7 مهمان‌پذیر را از نقاط قوت شهرستان در اسکان میهمانان دانست و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت 90 خانه استیجاری و نیز 22 مدرسه در تابستان امسال برای اسکان مهمانان سبب شد که رضایت نسبی در میان مسافران در بحث ساماندهی ایجاد شود./س
برچسب ها: مسافر ، بانه ، هتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.