یک وکیل دادگستری گفت: در رسيدگي به هر پرونده سه عامل مهم كشف جرم، تعقيب مجرم و اجراي حكم مطرح است که پلیس قضایی برای رسیدن به این اهداف نقش موثری خواهد داشت.

"عباس اسدی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهميت تشکیل پليس قضايي گفت: این امر از موضوعاتي است كه با آغاز دوره رياست جديد قوه قضائيه به طور مجدد مطرح شده است.

وی ادامه داد: منظور از پليس قضايي افرادي هستند كه دوره‌های آموزشي حقوقي را گذرانده‌اند و در زمان تنظيم گزارش، حقوق طرفين را رعايت كرده و گزارشاتي كه در اين زمينه تنظيم مي‌کنند مورد اعتماد و وثوق قضات است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: به منظور رعایت ضوابط فنی تحقیقات کشف جرم، ضروری است که پلیس قضایی به عنوان ضابط تخصصی قضایی تشکیل شود.

اسدی اظهار داشت: امروزه فناوري در وقوع جرائم نقش عمده‌اي دارد که احياء پليس قضايي براي مبارزه با آنها ضروري است و در بحث قضايي بخصوص در بعد كيفري كشف جرم، تعقيب مجرمان، صدور حكم و اجراي حكم 4 فاكتور مهم است.

وی ادامه داد: اگر تمام مراحل رسيدگي به يك پرونده به درستي انجام شود قاضي مي‌تواند به درستي در صدور حكم قدم بردارد و مجموع اين عوامل هدف دستگاه قضايي از اجراي مجازات كه همان بازدارندگي از اعمال مجرمانه است را فراهم مي‌كند.
 
این وکیل دادگستری افزود: در رسيدگي به هر پرونده، سه عامل مهم كشف جرم، تعقيب مجرم و همچنين اجراي حكم در نقش پليس مشهود است، همين امر باعث مي‌شود تا دستگاه قضايي از يك ضابط توانمند برخوردار باشد تا به عنوان بازوي قوي اجرايي اين دستگاه انجام وظيفه كند. 

این وکیل دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: امروزه جرائم بسيار پيشرفته شده و نقش تكنولوژي در وقوع برخی جرائم مهم قلمداد مي‌شود، بنابراین بيشتر از گذشته نيازمند تشكيل پليس قضايي هستم زيرا اين نيرو مي‌تواند با آموزش‌هاي علمي خود با مجرمان مبارزه جدي‌تر داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، پلیس ، جرم ، مجرمان ، قاضی ، حکم ، کیفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار