حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای/2

لایحه پلیس قضایی مورد توجه دستگاه قضاست

سخنگوی دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه با لایحه پلیس قضایی موافق است چرا که این طرح مشکل‌گشاست.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقامات دولت گذشته که در رابطه با پرونده بیمه و اخلال ارزی متهم شناخته شده‌اند در قوه قضاییه پرونده‌ای برای آنها تشکیل شده است یا خیر؟ تصریح کرد: در خصوص بیمه، این پرونده مفتوح، تحقیقات لازم انجام شده ولی هنوز به دادگاه نرفته است و در خصوص پرونده اخلال ارزی اطلاعی ندارم و تحقیقاتی صورت نگرفته است.  

**انجمن صنفی روزنامه نگاران حق فعالیت ندارد
 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سال 88  انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از فعالیت منع شد، لذا این انجمن برای ادامه فعالیت نیاز به اجازه قانون دارد یا خیر؟ اظهار داشت: هر حزبی که بر اساس قانون و حکم دادگاه به صورت موقت و یا غیرموقت منحل شود تا زمانی که حکم پابرجاست اجازه فعالیت ندارد و اگر فعالیت کند دادستان می‌تواند متعرض شود.  
 
وی در ارتباط با مجرمین کیفری و اینکه مردم از طولانی شدن رسیدگی به جرائم ناراحت هستند، گفت: این حرف کاملا درست است و ما به آن اذعان داریم و قوه قضاییه تمام تلاش خود را در جهت رسیدگی به پرونده‌های کیفری و غیرکیفری انجام خواهد داد ولی با توجه به مجموعه کمبودها ما نتوانستیم انتظارها را برآورده کنیم و بنابر اجازه برنامه پنج که بناست طی پنج سال قضاتی جذب شوند ما می‌توانیم در این زمینه موفق‌تر عمل کنیم.  
 
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اینکه قوه قضاییه باید لایحه‌ای را در ارتباط با جرائم مهم به مجلس ارائه دهد، اظهار داشت: این امر نیاز به لایحه ندارد و باید سازوکار آن در قوه قضاییه داده شود که در این راستا برخی پرونده‌ها به زودی رسیدگی شده و برخی دیگر به علت نقص کار زمان‌بر است و در حال حاضر قوه قضاییه تلاش می‌کند و این در حالی است که برخی از پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی می‌شود که امیدواریم در این زمینه نیز بتوانیم سریعتر عمل کنیم.  

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حادثه دیدار دختران موسوی از والدین‌شان آیا شکایتی صورت گرفته یا خیر؟ ادامه داد: تا امروز که از دادسرا و نیروی انتظامی پرس‌وجو کرده‌ام شکایتی نشده و در مورد اصل این موضوع وزارت اطلاعات در حال پیگیری است و هنوز گزارشی رد نشده است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین  محسنی اژه‌ای در خصوص افزایش اختیارات رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: طرحی در مجلس مطرح شد که در این راستا دستگاه قضایی موظف است لایحه را تنظیم کرده و به مجلس ارجاع دهد ولی در حال حاضر لایحه را تنظیم می‌کنند به دولت داده و لایحه در همانجا می‌ماند.

**لایحه پلیس قضایی مورد توجه دستگاه قضاست

وی افزود: در برنامه 5 قوه قضاییه در خصوص پلیس قضایی، پلیس می‌بایستی لایحه‌ای به مجلس ارائه دهد که اگر این کار را انجام ندهد خلاف قانون است و چنانچه لایحه را بدهد در دولت می‌ماند.  
 
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه گفت: قوه قضاییه با این طرح موافق بوده و این امر خلاف قانون نیست و از نظر قوه قضاییه این طرح مشکل‌گشاست و با تشخیص شورای نگهبان قانونی و یا خلاف قانون بودن آن مشخص می‌شود.  
 
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اتهاماتی را که الیاس نادران در خصوص رشوه 300 میلیونی متوجه یکی از وزرای پیشنهادی کرده بود، درست است یا خیر؟ اظهار داشت: این پرونده دارای متهمان متعددی است که تعدادی به دادگاه رفتند و بقیه در دادسرا، که کسانی که به دادسرا رفتند باید منتظر بمانند تا دادستان و بازپرس احراز کنند در این صورت به دادگاه رفته و حکم داده می‌شود.  
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مفاد نامه‌ای که زمانی که در وزارت اطلاعات بودید چیست؟ اظهار داشت: حضور ذهن ندارم ولی متن، متن خوبی نبود.  

**پرونده اخلال گران ارزی در حال بررسی است
 
وی در ارتباط با اینکه رئیس‌ بانک مرکزی اجازه نداد که نرخ دلار پایین بیاید، شما به عنوان مدعی‌العموم و عضو شورای پول و اعتبار چه تصمیمی در این خصوص گرفته‌اید، پاسخ داد: هنوز دادستان کل در این قضیه وارد نشده و خود دولت و سایر افراد در این زمینه فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند.  
 
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی که پرونده‌ اخلال‌گران ارزی در چه مرحله‌ای است اضافه کرد: برخی از آنها به دادگاه رفته، حکم آن داده شده و محکوم شده‌اند و واسطه مهم ارزی هنوز به دادگاه نرفته است و چند نفر بازداشتی داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار