این روزها کمبود اعتبارات از جمله مشکلات سازمان "انتقال خون" است که مدیرعامل این سازمان با ارائه گزارش هزینه های انتقال خون خواستار تخصیص اعتبار بیشتر به این سازمان شده است.

دکتر پور فتح الله مدیرعامل انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روش بودجه بندی در کشور ما یک روش ثابتی است به طوریکه بودجه را نسبت به سال قبل در نظر می‌گیرند و در سال جدید درصدی به آن اضافه می‌کند.

وی افزود: امسال نیز به همین صورت بود ولی میزان این افزایش اعتبار بسیار کم بود به طوریکه اعتبار سال 92 نسبت به سال گذشته فقط 4 درصد افزایش پیدا کرده است در حالیکه نرخ تورم بسیار بالا رفته است.

پورفتح الله تصریح کرد: حجم کالاهای مصرفی در انتقال خون بسیار بالاست برخی سازمان‌ها فقط هزینه نیروی انسانی دارند و این درحالی‌ است که سازمانی مثل انتقال خون علاوه بر هزینه نیروی انسانی هزینه مواد مصرفی را هم دارد.

پورفتح الله تصریح کرد: استانداری‌ها وظیفه تخصیص اعتبار به سازمان‌های انتقال خون استان را دارند لذا من گزارش‌هایی را در زمینه هزینه‌های انتقال خون به استانداری‌ها ارائه داده ام.

از آنها تقاضا کرده ام که به اعتبارات انتقال خون توجه ویژه ای داشته باشند چرا که انتقال خون در آمد اختصاصی ندارد و این درحالی است که پروسه تهیه خون و فرآورده های خونی هزینه زیادی دارد لذا تخصیص بودجه به انتقال خون نیازمند نگاه عمیق تر از سوی مسئولین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار