سازمان انتقال خون به طور رسمی به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در امور آموزش و پژوهش سلامت خون در منطقه مدیترانه شرقی معرفی می شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ سازمان انتقال خون ایران و موسسه عالی آموزشی پژوهشی طب انتقال خون  از تاریخ اول سپتامبر  2013 رسما به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در امور آموزش و پژوهش سلامت خون در منطقه برگزیده شد و دوره این همکاری مشترک با سازمان جهانی بهداشت چهار ساله و قابل تمدید است.

برپایه این گزارش، در این دوره چهار ساله قرار است ایران اقداماتی مشترک را با همکاری سازمان جهانی بهداشت در راستای ترویج سیاست‌ها و دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت در منطقه از طریق برگزاری سمینار، کارگاههای آموزشی و پروژه های تحقیقاتی مشترک اجرا کند.

بنابر این گزارش، ارتقای کیفی و کمی شاخصهای انتقال خون ایران یکی از مهمترین عوامل این موفقیت بوده است.

برپایه این گزارش، سازمان انتقال خون اکنون در این زمینه خود را به کشورهای پیشرفته نزدیکتر کرده و از سایر كشورهاي منطقه فاصله گرفته است، چنانکه ایران اولین کشور منطقه است که توانست به اهدای 100درصد داوطلبانه بدون چشم‌داشت و شاخص اهداي خون 27 در هزار كه بالاترين شاخص در ميان كشورهاي منطقه مديترانه شرقي است، برسد و همچنين از لحاظ آمارهاي مرتبط با شيوع عفونت‌هاي منتقله از طريق خون در رده كشورهاي توسعه يافته قرار گيرد.

گفتنی است: در مراسم افتتاحیه مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی که 10 صبح روز چهارشنبه 15 آبان در محل سالن اجتماعات شرکت مادر تخصصی پالایش و پژوهش خون برگزار می شود، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعی از اعضای شورای شهر، همچنین نمایندگانی ازسازمان جهانی بهداشت، سازمان ملل متحد و دبیرخانه اکو حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار