بودجه جاری و سرمایه ای مناطق آزاد در یک مدل جدید قرار گرفته، منابع و مصارف آن به روشنی دیده مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در نشست مدیران عامل و اعضاء هیأت مدیره اين سازمان، با اشاره به اهداف چشم انداز ايران 1404، گفت: در راستاي دستيابي به چشم انداز ایران 1404 در مناطق آزاد کشور بايستي مردم مداری، صداقت و شفافیت در فعالیت ها و برنامه ها مورد توجه جدی مدیران این مناطق قرار گيرد.

وي ادامه داد: پیشرفت و توسعه متعالی مناطق آزاد کشور بايستي در کنار مبانی توسعه اسلامی قرار گرفته و اصول مورد تاکيد اسلام در فعالیت های اقتصادی، بانکی و بازرگانی مناطق آزاد ایران، جاري شود.

مشاور رييس جمهور با تاکيد بر اينکه شفافیت در امور، راه مقابله با فساد است، افزود: در راستاي شفاف سازي، تمام منافع مالی و تصمیم گیری های خرد و کلان اطلاع رسانی خواهد شد.

وي اظهار داشت: بودجه جاری و سرمایه ای مناطق آزاد در یک مدل جدید قرار گرفته، منابع و مصارف آن به روشنی دیده مي شود.

***طرح جامع مناطق آزاد بازنگري مي شود
 
ترکان با تاکيد بر لزوم پایش و بازنگری طرح های جامع مناطق آزاد، گفت: باید گزارشي از وضعیت موجود در مناطق در چارچوب های نظری و عملی آماده و در یک قالب واحد بررسی شوند تا در نهایت طرح های جامع مناطق آزاد با مفاهیم و محتوای خاص تعریف شوند. 

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ادامه داد: با شفافیت در فعالیت ها و برنامه های مناطق آزاد و اطلاع رسانی عمومی، اعتماد مردم به منطقه آزاد روز به روز بیشتر خواهد شد. 

***مناطق آزاد مدل کوچک ايران توسعه يافته، مي شود

براساس اين گزارش در ادامه اين نشست، محمد سعیدی کیا قائم مقام و معاون هماهنگی امور مناطق آزاد کشور، با تاکيد بر اعمال مدیریت يکپارچه بر اعمال مقررات در اين مناطق، گفت: برای تغییر در نگرش های توسعه ای در مناطق آزاد، نیازمند به ارائه شیوه های جدید در مدیریت این مناطق است.   

وي با اشاره به اينکه مناطق آزاد می توانند مدل کوچکی از ایران توسعه یافته باشند، افزود: امیدواریم با بازنگری در طرح های جامع  به راهکارهای عملی برای رسیدن به  اهداف متعالی مناطق آزاد دست یابیم.   

معاون هماهنگی امور مناطق آزاد کشور، اظهار داشت: تعابیر متفاوت و متضاد با قانون چالش اصلی مدیریتي مناطق آزاد است که با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی و حمايت دولت تدبیر و امید، اين چالش رفع خواهد شد. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار