طرح های جامع مناطق آزاد کشور در قالب یک کالبد عمل می کنند و برای کارآمدی نیازمند محتوا هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اين مناطق را الگوي ساختن ایران عنوان کرد و گفت: برای تحقق اين امر مناطق آزاد باید به عنوان الگوهای نمونه ایفای نقش کنند. 

مشاور رییس جمهور در خصوص تکمیل طرح های جامع سازمان های مناطق آزاد کشور گفت: اين طرح ها در قالب یک کالبد عمل می کنند و برای کارآمدی نیازمند محتوا هستند. 

**مناطق آزاد از مسير خارج شدند

وي با اشاره به فاصله مناطق آزاد از مسير پيش بيني شده، افزود: بايستي با برنامه ریزی مناسب و تکمیل طرح های جامع سازمان های مناطق آزاد کشور این مناطق به سمت الگوی ایران 1404 سوق یابد. 
 
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با اشاره به محورهای اصلی فعالیت های مناطق آزاد تصريح کرد:  برای این مناطق محورهای فعالیت ترسیم شده که بر این اساس چابهار با محوریت ترانزیت، قشم با رویکرد توسعه صنایع فولاد و انرژی، کیش با چشم انداز فعالیت های گردشگری در بخش های مختلف از جمله دهکده ورزش و توسعه گردشگری سلامت، ارس و ماکو با محوریت ارتباط و تعامل با کشورهای حوزه قفقاز و ترکیه، انزلی با رویکرد ارتباط با کشورهای آسیای میانه و حوزه دریای خزر و در نهایت منطقه آزاد اروند با رویکرد بازسازی خرمشهر و آبادان و بازسازی صدمات ناشی از جنگ تحمیلی فعالیت خواهند کرد.  
 
ترکان در پايان خاطرنشان کرد: باید از مدیریت سلیقه ای بر اساس ذوق و احساس در مناطق آزاد پرهیز و بر اساس عدالت اجتماعی، تدبیر و برنامه پیش رفت نه به گونه ای که تنها اقشار آسیب پذیر و زحمتکش آسیب ببینند و تنها عده ای بر منافع خود بیافزایند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آزاد ، مناطق ، محتوا ، ترانزیت ، کیش ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار