روزانه 10 هزار بشکه میعانات گازی و 5000 بشکه نفت خام در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه شود که در صورت وجود تقاضا و تمایل مصرف کنندگان حجم عرضه ها از سوی شرکت ملی نفت ایران بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی ازبرگزاری جلسه هماهنگی بین خریداران میعانات گازی و نفت خام با مسئولان بورس انرژی و شرکت ملی نفت خبر دادوگفت: طبق دستور  وزیر نفت قرار است روزانه 10 هزار بشکه میعانات گازی و 5000 بشکه نفت خام در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه شود که در صورت وجود تقاضا و تمایل مصرف کنندگان حجم عرضه ها از سوی شرکت ملی نفت ایران بیشتر خواهد شد.
 
مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به این جلسه که در محل شرکت بورس انرژی برگزار شد، افزود: بر اساس هماهنگی ها و دستور العمل های شرکت ملی نفت، قرار است پالایشگاههای خصوصی داخلی که دارای مجوز فعالیت هستند، خوراک مورد نیاز خود را از طریق سامانه معاملاتی بورس انرژی تهیه کنند. 
 
حسینی گفت: شرکت ملی نفت هم قرار است در نخستین مرحله نفت خام سبک و میعانات گازی را برای تامین مواد اولیه این پالایشگاهها در رینگ داخلی بورس نرژی عرضه کند.
 
شایان ذکر است در این نشست که برای آشنایی خریداران با فرآیند خرید و ساز و کار معاملات فیزیکی در بورس انرژی برگزار شد، نمایندگان بورس انرژی و امور بین الملل شرکت ملی نفت بطور دقیق فرایندها و رویه های اجرایی در خصوص خرید محصول نفت خام از طریق سامانه معاملاتی بورس انرژی را ارائه کردند و به سئوالات خریداران پاسخ دادند .
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، انرژی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار