عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ وجود نیروی جوان در کشور علاوه بر تاثیرگذاری در رشد و پیشرفت در علم، اقتصاد، دانش و فناوری موجب افزایش توان و ایستادگی در برابر ابرقدرت‌ها می‌شود.

"آیت‌الله محسن مجتهد شبستری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تاکید "مقام معظم رهبری" مبنی بر افزایش جمعیت در کشور و فوائد آن اظهار داشت‌:‌ روشی که برخی از افراد مبنی بر داشتن اولاد کمتر زندگی بهتر را در پیش گرفتند روشی اشتباه است که این مسئله در شرایط کنونی پاسخگوی نیاز جامعه و نظام نیست و باید در جهت دیگری در راستای فرامین معظم‌له گام برداشت.
 
وی با بیان اینکه نیروی انسانی به عنوان یکی از عوامل اقتدار ملی یک کشور به حساب می‌آید، تصریح کرد: وجود نیروی جوان در کشور علاوه بر تاثیرگذاری در رشد و پیشرفت در علم، اقتصاد، دانش و فناوری موجب افزایش توان و ایستادگی در برابر ابرقدرت‌ها می‌شود.
 
امام جمعه تبریز به وجود مشکلاتی برای خانواده‌های ایرانی در جهت تکثیر نسل اشاره و ادامه داد: مسکن، اشتغال و تحصیلات از جمله مشکلاتی است که دولت باید تدابیر هوشمندانه‌ای را در جهت رفع چنین مشکلاتی فراهم سازد تا چنین نگرانی و دغدغه‌ای از ذهن جوانان ایرانی دور شود.  
 
عضو جامعه روحانیت مبارز به نقش رسانه‌ها در اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: رسانه ملی، مبلغان دینی، کارشناسان و مسئولان مربوطه می‌توانند با فرهنگ‌سازی در جهت افزایش جمعیت کشور گام بردارند تا جوانان ایرانی با ازدواج آسان، به‌هنگام و پایدار، با رعایت حقوق اسلامی در تکثیر نسل برای حفظ و بقای اقتدار نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند. 

بخش از فرمایشات معظم‌له در رابطه با مسئله افزایش جمعیت بدین شرح است: مسئله جمعیّت که بجد هم مورد بحث و اختلاف نظر در جامعه است، مسئله بسیار مهمّی است. بلاشک از نظر سیاست کلّی کشور، کشور باید برود به سمت افزایش جمعیّت؛ البتّه به نحو معقول و معتدل. همه ‌اشکالات و ایرادهایی که وارد می‌شود -که بعضی از  اشکالاتی را هم که مطرح میکنند ما دیده‌ایم - قابل برطرف شدن و قابل پاسخ دادن است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: افزایش ، جمعیت ، رهبر ، معظم ، منافع ، ملت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۴۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۲
هرآنکس که دندان دهد، نان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۱:۴۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۲
من که میگم نمیشه هر که میگه میشه خودش دست بکار بشه جمعیت کشور رو افزایش بده
Iran (Islamic Republic of)
hak
۱۰:۳۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۲
افزایش جمعیت با کدام زیرساخت یا کدام رفاهیات
-
رضا
۱۰:۲۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۲
با كدام امكانات رفاهي ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۲
با شیر خشک 15 هزار تمانی دیگه میشه بچه دار شد تو یکی هم ماموندیم چه برسه به دوتا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۴۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۲
همه جا حرف از افزایش جمعیته کسی نمیگه چرا وام ازدواجی دیگه نمیدن وام مسکن بسته شده با مخارج امروز ازدواج کردن سخته دیگه چه برسه به فکر افزایش جمعیت بیفتیم
Iran (Islamic Republic of)
hesam
۰۹:۱۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۲
افزایش جمعیت به چه قیمت؟؟ باچی؟ با کدوم امکانات ؟به چه امیدی؟ توخرج خودمون موندیم با35 سال سن وبا این اوضاع اقتصادی هنوز تو ازدواجش موندیم.والا بچه دارشدن خیانت به اون بچه ی بیگناهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۲
افزایش جمعیت بدون در نظر گرفتن امکانات ، باعث افزایش جرم - جنایت - فساد - بیکاری و ... هزاران معضل دیگر هم می شود.
Germany
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۲
اول کار و امکانات بدین بعد افزایش جمعیت الانشم زیادیم
آخرین اخبار