سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهارستان از آمادگی این شهرستان برای عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین درخشانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهارستان در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ماه محرم ماه خون بر شمشیر ا ست و ماهی است که در آن پیوند انسان ها با اهل بیت افزایش و حقانیت شیعه در آن بیان می شود و باعث ترویج مهر و محبت بیشتر به اهل بیت می شود.
درخشانی به تشریح ویژه برنامه های ماه محرم در این شهرستان پرداخت و بیان کرد: اعزام مبلغ به هیأت ها، مراسم تعزیه خوانی همایش هیأت مذهبی جهت آسیب زدایی از مراسم دینی و رعایت شئون اسلامی، اجرای گفتمان دینی در مدارس، آموزش طلاب و دانشجویان به عنوان معرفی عرفان های کاذب،‌ تعویض کارت 1400 هیأت مذهبی، نصب بنر در سطح شهرستان، نماز ظهر عاشورا در مصلاها از جمله ویژه برنامه ها در این ماه است.
وی همچنین از توزیع کتاب ره گشایی به عنوان برنامه های ماه محرم خبر داد و تصریح کرد: مضمون این کتاب در خصوص ظلم ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر و اجرای عملی اسلام و ..... است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در ادامه افزود: هدف از اجرای این مراسم ها زنده نگه داشتن نهضت امام  ح سین و به صورت سنتی به سفارش امام (ره) ، معرفی ظلمان هر زمان ترویج روح آزادگی در جامعه آموزش مقاومت و ایجاد حماسه سیاسی و دینی است.
این مسئول در پایان خاطر نشان ساخت: با توجه به آنکه شور و حال حسینی در جوانان امروزی افزایش یافته است باز هم به جوانان توصیه می کنم که از آوردن لوازم سخت افزاری نظیر طبل، علم و .... که سبب ترافیک و ایجاد آلودگی صوتی می شوند خودداری و بیشتر به محتوای نوحه ها و محتوای سخنرانی ها بپردازند.

انتهای پیام//
برچسب ها: تعویض ، محرم ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار