فرماندار تفرش گفت: شعار مرگ بر امریکا واکنش طبیعی یک ملت تحت ظلم در مقابل ستم‌های امریکاست.

اردلان راد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: 13 آبان از مناسبت‌های مهم، ملی و انقلابی تاریخ ایران است.

وی با بیان اینکه این روز خاطره تسخیر لانه جاسوسی امریکا را در ذهن‌ها زنده می‌کنند افزود: 13 آبان خاطره تبعید امام(ره) از ایران به دلیل مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی و جان باختن دانش‌آموزان به دلیل ایستادگی در مقابل ظلم را یادآوری و متجلی می‌کند.

فرماندار تفرش تصریح کرد: تاثیرتبعید حضرت امام و شهادت دانش‌آموزان بر مردمدر حمله و تسخیر لانه جاسوسی امریکا تجلی پیدا کرد. آنان این کانون ظلم و جاسوسی را اشغال کردند و ما اتفاقی را در تاریخ ایران شاهد بودیم که به عنوان انقلاب دوم معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه "حضرت امام(ره) اهمیت انقلاب دوم را از انقلاب اول بیشتر دانستند" گفت: تسخیر لانه جاسوسی امریکا واکنش طبیعی یک ملت تحت ستم، به ظلم نامحدود امریکا بود که در ادامه، این واکنش در قالب شعار مرگ بر امریکا خودنمایی کرد. این شعار بیانگر واکنش طبیعی یک ملت در مقابل رفتار خصمانه و سلطه‌جویانه امریکاست.

اردلان راد عنوان کرد: اگر قرار باشد این شعار و این واکنش طبیعی ملت اصلاح شود به طور حتم این اصلاح مستلزم اصلاح رفتار و تغییر روش استکباری و ظالمانه امریکاست. واکنش طبیعی را نمی‌توان به صورت مصنوعی تغییر داد واکنش طبیعی نیاز به عکس‌العمل معقول و منطقی دارد.

وی با بیان اینکه ملت و دولت ایران کلیه عملکردها و اقدامات امریکا را به دقت زیر نظر دارد و سیاست‌های آنها را به طور عمیق واکاوی می‌کنند اضافه کرد: امریکا اگر خواهان روابط با ایران است باید ترفندهای خود را تغییر دهد. آنچه باید مدنظر داشته باشد این است که نسبت به حقوق ملت ایران متعهد باشد، دست از استکبار بردارد، این سیاست مزدورانه خود را کنار بگذارد و حرف و عمل خود را به هم نزدیک کند.

فرماندار تفرش اظهار کرد: در صورتی که امریکا از عهدشکنی دست بردارد و ظلم و فشارهای خود را متوقف کند ملت ایران رفتاری را که با سایر دولت‌های جهان دارد را با امریکا خواهد داشت.

اردلان راد 13 آبان را تکرار احساس حق طلبانه ایران عنوان کرد و گفت: امریکا باید بداند که ایران و مردم آن برای رسیدن به حقوق خود ایستاده‌اند و هر سال پرشورتر از همیشه روز مبارزه با استکبار را گرامی می‌دارند و در مقابل این ظلم و استکبار قدعلم کرده‌اند.  ش ک

برچسب ها: عملکرد ، امریکا ، ظلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.