مديركل دفتر صنايع نساجي و پوشاك وزارت صنعت،‌معدن و تجارت اعلام کرد : توليد پارچه چادر مشكي در اولويت سرمايه‌گذاري و حمايت‌هاي وزارت است و همه متقاضيان توليد اين محصول صنعتي- فرهنگي از حمايت‌هاي لازم برخوردار مي شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقلاز شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا) ،نعمت اله مرداني با اشاره به پيگيري هاي توليد پارچه چادر مشكي در كشور گفت : شركت يزدباف در استان يزد توليد ماهانه حدود 20 هزار متر توليد چادر مشكي در مقياس صنعتي را در دستور كار خود دارد.

مرداني اضافه كرد : طرح حجاب شهركرد نيز به ارزش تقريبي 20 ميليون يورو حدود 2 ماه پيش گشايش اعتبار شده است و اميدواريم يكسال پس از ورود ماشين آلات، پارچه چادر مشكي در مقياس 10 ميليون متر در داخل كشور  را توليد و وروانه بازار كند.

به گفته مرداني ؛ سه شركت ديگر نيز سابقه توليد دارد اما در حال حاضر توليد نمي کند.

مديركل دفتر صنايع نساجي و پوشاك وزارت صنعت،‌معدن و تجارت تامين نياز واحدهاي توليدي به نقدينگي را بيش از هر زمان ديگري از اولويت هاي اصلي صنعت نساجي ذكر كرد.

وي افزود: تسهيل تامين بموقع و كافي مواد اوليه و نقدينگي واحدهاي توليدي از برنامه‌هاي اصلي وزارت بوده و اقدامات سازنده‌اي نيز در هيئت دولت صورت گرفته است.

مرداني يادآور شد:  گشايش ال‌سي با 30 درصد پيش پرداخت و تنظيم لايحه افزايش سرمايه واحدهاي توليدي و تامين منابع مالي از محل آورده سهامداران ؛ تاييد و به بانك‌ها براي استفاده از تسهيلات ريالي صندوق توسعه ملي معرفي شده است.

وي با بيان اينکه عمده واحدهاي توليدي در صنايع نساجي و پوشاك يعني بيش از 95 درصد در بخش خصوصي است ، اظهار داشت : واحدهاي توليدي عمدتا توانمند است و توليدات اين صنعت از بخش دولتي به بخش خصوصي منتقل شده است .

مرداني افزود: 5 درصد از سرمايه‌گذاري‌هاي صنعتي کشور، 11 درصد واحدهاي توليدي کل صنعت و 12 درصد اشتغال صنعتي کشور و بيش از 3 درصد  ارزش افزوده صنعت را به خود اختصاص داده است.

وي از افزايش 13 درصدي صادرات صنايع نساجي و پوشاك در نيمه نخست سال جاري خبر داد و گفت : در سال هاي اخير در زيرمجموعه محصولات الياف پلي‌استر پيشرفته چشمگيري داشتيم و با توجه به وجود مواد اوليه اين صنعت در داخل كشور و امكان توليد نخ و تابندگي آن و راه اندازي واحدهاي جديد در آينده نزديك و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود، امكان تامين بخشي قابل ملاحظه‌اي از نياز داخل فراهم است.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، نیرو ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار